کد خبر: ۹۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۴ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
در یادواره سرداران و 46 شهید سرافراز روستای شهیدآباد مطرح شد:

فردی که با ولایت فقیه زاویه داشته باشد مطرود امام و مردم است

یکی از سخنرانان کشوری در یادواره سرداران و 46 شهید روستای شهیدآبا د گفت: متاسفانه بعضی از مسئولان ندانسته یا از روی عمد مقابل بیانات رهبری سخن می‌گویند در صورتی که هر فردی با ولایت فقیه زاویه داشته باشد مطرود امام و مردم است.

به گزارش شیرازه بیست و پنجمین یادواره سرداران و 46 شهید سرافراز روستای شهیدآباد با حضور خانواده‌های معظم شهدا، اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان استان فارس و شهرستان خرم‌بید در مسجد صاحب‌الزمان این روستا برگزار شد.

در این آیین با شکوه حجت الاسلام سید حسین مومنی از سخنرانان کشوری با اشاره به مقام  رفیع شهید و شهادت گفت: بر اساس آیات و روایات مقام شهدا مقام حسرت و غبطه است و نه مقام تاثر و تاسف؛ افرادی که از این غافله عقب مانده‌اند برای رسیدن به این جایگاه و نسبت به کسانی که پیشی گرفتند حسرت می خورند.

وی در بیان سیره عبادی شهدا، لازمه مجاهدت در راه خدا را باور و ایمان دانست و افزود: ایمان و باور تمام وجود شهدا را گرفت و سپس به این فیض نائل آمدند و بر اساس احساس زودگذر نبود.

حجت الاسلام مومنی خاطرنشان کرد: قرآن می‌فرماید افراد با رسیدن به این جایگاه به مقام حیات حقیقی دست پیدا می‌کنند ارتباط آن‌ها با خدا یک ارتباط واقعی می‌شود و زنده حقیقی کسانی هستند که با خدا وارد این تجارت شده‌اند.

وی وجود این روستا با این تعداد شهید را در کشور کم نظیر خواند و آن را باعث افتخار برای شیعه و مسلمانان دانست و خواستار معرفی بیشتر این روستا به خصوص برای نسل جوانان شد.

این سخنران کشوری لازمه برگزاری یادواره شهدا را داشتن خروجی و نتیجه عنوان کرد و گفت: خروجی یادواره عمل به آن چیزی است که شهدا از ما می‌خواهند و ما باید بدانیم خواسته شهدا، خواسته امام راحل(ره) است که فرمودند اگر می خواهید به مملکت شما آسیبی نرسد پشتیبان ولایت فقیه باشید.

وی افزود: متاسفانه بعضی از مسئولان ندانسته یا از روی عمد مقابل بیانات رهبری سخن می‌گویند در صورتی که هر فردی با ولایت فقیه زاویه داشته باشد مطرود امام و مردم است.

رحیم زارع نماینده مردم آباده، بوانات و خرم‌بید از دیگر سخنرانان این مراسم در سخنانی بر نقش رهبر معظم انقلاب در حفظ اقتدار نظام اسلامی تاکید کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره پدر چهار شهید این روستا گفت: بار اولی که هنگام نامزدی دور قبل مجلس خدمت ایشان رسیدیم از ما خواست در رکاب ولایت باشیم و گفت ما از شما انتظار دیگری نداریم.

اجرای دکلمه و شعر توسط فرزند شهید مدافع حرم شهید الهی و قرائت وصیت نامه این شهید، نمایش فیلم از مراسم تشییع پدر چهار شهید و ذکر مداحی توسط ذاکر اهل بیت(ع) حاج مرتضی طاهری از دیگر بخش‌های یادواره سرداران و 46 شهید روستای شهیدآباد بود.

بعد از این مراسم با حضور در گلزار شهدا، یاد و خاطره‌ شهیدان این روستا گرامی داشته شد.

منبع: بام فارس


نظرات بینندگان