کد خبر: ۹۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۲ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
رحیم‌پور ازغدی در نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت:

کاش برخی جسارت داشتند و می‌گفتند دیگر انقلابی نیستیم

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: در ماجرای فیش‌های حقوق‌های نجومی دیدید که برخی مدیران با ته‌ریش، یقه بسته و کمی هم داغ مهر بر پیشانی برای خود حقوق ۱۰۰ میلیونی نوشتند و این یعنی اسلام اشرافی‌گری.
به گزارش شیرازه، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت که در حسینیه جماران برگزار شد، در رابطه با موضوع «تقابل انقلابی‌گری و اشرافی‌گری»، گفت: برای پرداختن به این بحث یکی از راه‌های بسیار خوب بازخوانی سخنان امام(ره) است. متأسفانه برخی‌ها از سخنان امام(ره)‌ جملات خنثی‌تر را استفاده می‌کنند و حرف‌هایی که نوک آنها تیزتر است، گفته نمی‌شود و تلاش می‌کنند جلوی بازخوانی و بازفهمی و توجه به سخنان امام(ره) گرفته شود.

وی افزود: امام خمینی(ره) خیلی رک و صریح صحبت می‌کردند، حتی اسلام را تقسیم بر دو کرده بودند و از اسلام آمریکایی و اسلام ناب سخن می‌گفت.

ازغدی تصریح کرد: امام(ره) با صراحت در رابطه با اسلام درباری، اسلام مرفهان بی‌درد، اسلام ابوسفیانی، اسلام وهابی و اسلام شیعه‌نمایان قالتاق سخن می‌گفتند. یکی از خصوصیات امام(ره) این بود که هرچه سن‌شان بالاتر می‌رفت، جوان‌تر می‌شدند. اکثر سیاست‌مداران وقتی سنشان بالا می‌رود، محافظه‌کارتر می‌شوند و جرأت نمی‌کنند در رابطه با خیلی از مسائل حرف بزنند.

وی گفت: من از خیلی از سیاست‌مداران شنیده‌ام که می‌گویند این نوع ادبیات امام(ره) خوب است، اما به درد مدیریت و حکومت کردن نمی‌خورد. من دیده‌ام کسانی را که در محافل عمومی به امام احترام می‌گذارند، ولی در محافل خصوصی برخی دیدگاه‌های ایشان را مسخره می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: امام(ره) به مسئولان و به ملت می‌گفتند به تنها چیزی که باید فکر کنید استواری پایه‌های اسلام است و بعد اسلام ناب را توضیح می‌دادند و می‌گفتند اسلامی را قبول داریم که پرچمدار مظلومان، مستضعفان، پابرهنگان و فقرای جهانی است، نه سرمایه‌داران اشرافی.

ازغدی اظهار داشت:‌ امام(ره) اسلام را تقسیم می‌کند تا مسلمانان دو دسته باشند، مسلمانان واقعی و مسلمانان دروغین.

وی در ادامه به ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی مدیران اشاره کرد و گفت: شما در فیش‌های حقوقی نجومی دیدید که برخی مسئولان با ته‌ریش، یقه بسته، سه انگشتر عقیق و کمی هم داغ مهر بر پیشانی بودند که حقوق‌های نجومی می‌گرفتند. این همان اسلام اشرافی است که امام(ره) به آن اشاره کردند.

ازغدی خاطرنشان کرد: این مسئولان برای خودشان حقوق‌های 100 میلیونی می‌نویسند، ولی از آن‌طرف شنیدیم که تعدادی از معدن‌کاران به خاطر اعتراض برای عدم پرداخت حقوق‌شان به شلاق محکوم می‌شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برخی‌ها ممکن است بگویند امام(ره) اسلام را طبقاتی کرده، بله، در مکتب امام(ره) اسلام طبقاتی داریم، اسلامی که فقرا و مستضعفان طرفدارش هستند و دیگری هم اسلامی که سرمایه‌داران و اشراف طرفدار آن هستند.

ازغدی خاطرنشان کرد: پول‌پرستی با خداپرستی جمع نمی‌شود، البته شاید باشد کسی که پولدار و متدین است، ولی پول‌پرستی با اسلام جمع نمی‌شود. نابرابری و رفاه توأم با نابرابری و بی‌اخلاقی چیزی است که امام(ره) آن را سرمایه‌داری و پول‌پرستی و اسلام سرمایه‌داری می‌داند.

وی ادامه داد: امام(ره) در اسلام اشرافی‌گری سه تیپ آدم را معرفی می‌کنند، اول زراندوزان حیله‌گر، دوم قدرتمندان بازیگر و سوم مقدس‌نمایان بی‌هنر.

ازغدی اظهار داشت: شما باید به هر کسی که خیلی مقدس‌نمایی می‌کند،‌ شک کنید. زراندوز حیله‌گر نیز مصداق کسی است که با اسم‌های مختلف و حیله به دنبال اهدافش است. قدرتمندان بازیگر هم کسانی هستند که می‌خواهند به هر روشی که شده به قدرت برسند.

وی افزود: مقدس‌نماها معمولاً بی‌عرضه و بی‌هنر هستند و تنها هنرشان این است که جلوی افرادی که کارهای مثبتی را انجام می‌دهند، با توهین و تحریف و موارد این‌چنینی بگیرند.

ازغدی خاطرنشان کرد: امام(ره) می‌فرماید؛ حواستان باشد قدرت‌های بزرگ چپاولگر در همه جوامع، افرادی را با تیپ‌های مختلف از ملی‌گراها و روشنفکران مصنوعی تا روحانی‌نمایان ذخیره دارند که اگر این افراد فرصت پیدا کنند از همه تهدیدهای دیگر خطرناک‌تر و آسیب‌رسان‌تر هستند.

وی گفت: گاهی این افراد 30 تا 40 سال در بین مردم زندگی می‌کنند و منتظر یک فرصت هستند تا در موقع مناسب با یک حرکت خاص یا یک موضع‌گیری کار ملت‌ و انقلاب را بسازند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی افزود: امام(ره) می‌گویند ما با جهان دعوا نداریم و دعوای ما با جهان‌خواران است، ولی برخی‌ها همواره بحث آشتی با جهان را مطرح می‌کنند، انگار امام(ره) با همه جهان دشمن بوده است.

ازغدی ادامه داد: یک عده همیشه موافق یا مخالف هستند، ولی برخی‌ها وقتی خلافی می‌بینند در مقابل آن موضع می‌گیرند، اینها اولیای خدا هستند، ولی اینهایی که همیشه موافقند نگاه می‌کنند تا ببینند باد از کدام طرف می‌وزد تا سواری بگیرند، ولی نمی‌دانند که دارند سواری می‌دهند.

وی تأکید کرد: نهادهایی هست که هر وقت رئیس آن عوض بشود، اعضای آن نهاد نیز کاملاً نظراتشان عوض می‌شود. افرادی که همیشه موافق نظر حاکم هستند، یک عده هم وجود دارند که همیشه مخالفت می‌کنند، اینها هم روانی هستند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: امام(ره) می‌فرمایند؛ مراقب باشید گاهی افرادی به شکل روحانی یا سیاسی در بین شما زندگی می‌کنند و منتظر موقعیت مناسب هستند تا ضربه خود را به انقلاب بزنند و برای این‌کار به هر کاری دست می‌زنند.

ازغدی تصریح کرد: همان‌طور که امام(ره) می‌گویند راه مبارزه با اسلام آمریکایی خیلی پیچیده است و باید تمام زوایای آن را برای پابرهنگان و مستضعفان مشخص کرد.

وی گفت: برخی از سخنان امام(ره) سه الی چهار جمله گزینشی حفظ کرده‌اند و هرجا می‌خواهند کار خود را پیش ببرند، این جملات را بیان می‌کنند. برخی‌ها در رابطه با بیانات رهبری هم همین‌کار را انجام می‌دهند، امام(ره) در رابطه با چنین افرادی هشدار دادند.

ازغدی ادامه داد:‌ امام(ره) بارها با تعابیر تند در رابطه با اسلام ناب و اسلام اشرافی‌گری و اسلام آمریکایی سخن گفتند. امام(ره) 30 سال پیش مطالبی را در رابطه با وهابیت مطرح کردند که امروز نتایج آن را می‌بینیم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ما باید خود را به ساده‌زیستی عادت دهیم، امام(ره) می‌فرماید؛ اگر می‌خواهید بدون ترس در برابر باطل بایستید و در میدان در میانه راه مردد نشوید، باید خود را به ساده‌ زیستن عادت دهید.

وی افزود: انسان وابسته ضعیف است و اگر ضعیف هستیم، به دلیل وابستگی ما به قدرت، شهوت و مسائل دیگر است. امام(ره) نیز بر این مسئله تأکید دارند و می‌گویند کسانی که از آمریکا و دشمنان اسلام می‌ترسند به این دلیل است که تقوایشان ضعیف است.

ازغدی ادامه داد: برخی از افرادی که یک روزی انقلابی بودند و امروز رویکرد خود را تغییر داده‌اند به این دلیل است که وابسته شده‌اند و امروز از عقاید خود دست کشیده‌اند، ولی ای‌کاش آن‌قدر جسارت داشتند که می‌گفتند ما دیگر انقلابی نیستیم.

وی اظهار داشت: اکثر ما عقایدمان را همیشه با منافع‌مان تنظیم می‌کنیم. یک عده هم هستند که منافع خودشان را با عقایدشان تنظیم می‌کنند و یک اقلیت هم وجود دارند که بین عقاید و منافع، عقایدشان را انتخاب می‌کنند که اینها باارزش هستند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اکثر آدم‌ها نه مؤمن هستند و نه کافر، کسانی که یقین دارند خدا وجود دارد هم در اقلیت هستند و در کل اکثر ما به این مسئله شک داریم و یقین نداریم که خدا و آخرت وجود دارد.

ازغدی تأکید کرد: امام(ره) می‌گویند مردان و زنان بزرگ که خدمت‌های بزرگی به ملت کرده‌اند، اغلب ساده‌زیست هستند و مخالف زندگی اشرافی بوده‌اند. آنهایی که اسیر هوای نفسانی و شهوانی هستند، افرادی هستند که شعارهای خود را عوض می‌کنند و اسم این کار را ممکن است مصلحت یا واقع‌بینی بگذارند.

وی گفت: امام(ره) می‌فرماید مراقب اشرافی‌گری باشید که با اشرافی‌گری نمی‌توانید با قدرت‌های طاغوتی مقابله کنید. امام(ره)‌ تأکید دارند که همه چیز باید اسلامی باشد، بازار باید اسلامی و به فکر ضعفا و فقرا باشد، بازاری که به فکر فقرا نباشد، اسلامی نیست، حتی اگر صدای اذان از آن بیاید.

عضو شورای انقلاب فرهنگی در خاتمه خطاب به دانشجویان گفت: اینجا جماران است و جایی که شما نشسته‌اید روزی هزاران شهید نشسته بودند، باید سعی کنید ادامه‌دهنده راه آن شهدا باشید.

منبع: پایگاه اینترنتی بسیج

نظرات بینندگان