کد خبر: ۹۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵

تشییع‌ باشکوه پیکر یکی از فرماندهان حزب الله در نبطیه + تصاویر

پیکر مطهر یکی از فرماندهان باسابقه حزب‌الله لبنان که بر اثر بیماری ندای حق را لبیک گفته بود امروز پس از تشییع باشکوه توسط همقطارانش در نبطیه لبنان به خاک سپرده شد.

به گزارش شیرازه، مردم منطقه «النبطیه الفوقا» یکی از فرماندهان حزب‌الله به نام « اسماعیل احمد زهری» معروف به «حاج ابوخلیل» را پنجشنبه (دیروز) تشییع کردند.

 وی پس از سال‌ها مبارزه با بیماری ناعلاج (سرطان) درگذشته است.

حاج ابوخلیل از فرماندهان قدیمی و باسابقه حزب الله بوده و در خلال مبارزه خود چندین بار زخمی شده بوده است.

وبگاه «العهد» نیز نوشت: مراسم باشکوه تشییع جنازه با حضور «سید هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله، «محمد رعد» رئیس ائتلاف وفاداری به مقاومت و «حاج علی ضعون» از مسئولان منطقه جنوب و خیل مردمی برگزار شد.

همچنین «النهار» به نقل از منابع وابسته به حزب الله اعلام کرد: حاج ابوخلیل نیمی از سه سال اخیر را در بیمارستان‌های مختلف گذراند و بر اثر سرطان دو روز پیش درگذشت.

علیرغم اعلام رسانه‌های لبنانی مبنی بر فوت حاج ابوخلیل بر اثر بیماری، ارتش آزاد سوریه مدعی شده این فرمانده حزب الله را در سوریه ترور کرده است.

ادعای این گروه تروریستی در حالی است که حزب الله لبنان پیش‌تر شهادت فرماندهان خود را که در سوریه و نبرد با تروریست ها به شهادت رسیده اند را بدون کوچکترین ابایی با صدور بیانیه اعلام کرده که می‌توان به شهادت «جهاد مغنیه» و شهید «بدرالدین» به عنوان نمونه اشاره کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان