کد خبر: ۹۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵

اعتبار ۲ درصد نفت و گاز استان فارس ۱۳۹ میلیارد تومان است/تخصیص ۳۳.۶ درصد اعتبارات عمرانی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس گفت: اعتبارات ۲ درصد نفت و گاز در استان فارس ۱۳۹ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش شیرازه، ساسان تاج‌گردون در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان فارس با بیان اینکه امسال اعتبارات 2 درصد نفت و گاز در استان فارس 139 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته 6 میلیارد تومان افزایش یافته است اظهار داشت: 6 شهرستان کوار، آباده، ارسنجان، خرم‌بید، پاسارگاد و استهبان از این اعتبار هیچ سهمی دریافت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه جمع کل بودجه 95 استان فارس 468 میلیارد و 300 میلیون تومان است افزود: 283 میلیارد و 330 میلیون تومان از این بودجه مربوط به تملک داریی‌های سرمایه‌ای استانی و 184 میلیارد و 969 میلیون تومان از آن مربوط به الزامات 2 درصد نفت و گاز و ماده 180 قانون برنامه پنجم است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس با بیان اینکه در سال گذشته 603 طرح عمرانی ملی و استانی در استان فارس در دست اجرا بوده است که تنها 33.6 درصد بودجه آن تخصیص یافته است خاطرنشان کرد: برای تکمیل طرح‌های ملی استان بیش از 16 هزار و 800 میلیارد تومان بودجه نیاز است که با توجه به تخصیص‌ها برای اتمام آن به 16 سال زمان نیاز است.

وی با بیان اینکه بیشترین رقم تخصیص یافته در اعتبارات سال گذشته تخصیص 99 درصدی اعتبارات دو درصد نفت و گاز بوده است خاطرنشان کرد: برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام باید بخش خصوصی را وارد کرد و تکمیل این پروژه‌ها را به آنها واگذار کرد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان