کد خبر: ۹۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵

نیکوکاران سلامت فارس؛ رکورددار کشور

نیکوکاران سلامت فارس با کمک 71 میلیارد تومانی، رکورد جدیدی در کشور به ثبت رساندند.
به گزارش شیرازه، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت فارس با اشاره به برگزاری اجلاس سالانه این مجمع در بیست و هشتم مرداد امسال، گفت: از برنامه های پیش بینی شده برای این اجلاس، رونمایی از سامانه نیازسنجی اقدامات نیکوکارانه در استان است.
رامجردی افزود: در زمینه فعالیت های نیکوکارانه، قدم های بسیار بزرگی برداشته شده و با آغاز سال جدید، به کمک نرم افزار سامانه نیازسنجی، نیازها و اولویت ها در حال ثبت است.
او این اقدام را مجموعه ای متشکل از بررسی نیازها در مراکز دانشگاهی، بیمارستانی، آموزشی، شبکه های بهداشت و درمان، مراکز دانشجویی و نیازهای سازمان های مردم نهاد مرتبط با سلامت و مراکز بیمارستان های خیریه هیات امنایی دانست که در زمینه های عمرانی، تجهیزاتی و حمایتی، به کمک این سامانه در حال ثبت است.  
رامجردی با بیان اینکه اساس کار در مجمع خیرین تامین سلامت این است که کارشناسی و اولویت بندی از سوی دانشگاه و کارشناسان عرصه سلامت صورت گیرد، ادامه داد: بر این اساس، اقدامات نیکوکاران به صورت سلیقه ای و یا مغایر با نیازهای سلامت انجام نمی شود.  
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امور مشارکت ها گفت: هم اکنون حجم نیازمندی ها در استان فارس، 940 میلیارد تومان برآورده شده است.  
او در ادامه از رکورد نیکوکاران سلامت فارس در سال گذشته گفت و افزود: نیکوکاران سلامت فارس با کمک 71 میلیارد تومانی در پارسال، رکورد جدیدی در کشور به ثبت رسانیدند که این کمک ها در زمینه های بهداشتی، درمانی و تجهیزاتی صرف شده است.  
دکتر رامجردی در خصوص فعالیت های ویژه ای که در این قالب انجام شده است  اضافه کرد: در این زمینه می توان به راه اندازی گروه نورآوران سلامت برای درمان های رایگان در مناطق محروم روستایی، فعال کردن کمیته بانوان نیکوکار، صندوق حمایت از دانشجویان و ساخت مرکز بیماران مزمن اشاره کرد که همگی از ایده های جدید بوده است.
مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس، ادامه داد: گشایش بیمارستان امیر المومنین (ع) و درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی دکتر امامی راد، کلنگ زنی نقاهتگاه بیماران مزمن(هاسپیس) در بیمارستان شهید دکتر چمران و آغاز ساخت اقامتگاه بیمارستان فقیهی، از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا بوده است.  
او یادآور شد: در اجلاس سالانه امسال، ضمن تقدیر از 50 نیکوکار برگزیده عرصه سلامت در سال گذشته، نیازهای جدید هم به خیرین معرفی می شود تا به کمک مجمع و نیکوکاران، تلاشگران، پزشکان و مدیران نیکوکار عرصه سلامت، پیگیری شود.  
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امور مشارکت ها اضافه کرد: همچنین در این اجلاس، اقدامات، عملکردها و توانمندی های سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت و مراکز درمانی خیریه و دانشگاهی، به کمک برپایی غرفه و رسانه های مختلف، معرفی می شود. 
نظرات بینندگان