کد خبر: ۹۲۲۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵

دولت یازدهم رکورد واردات را شکست؛ آب هم وارداتی شد!

دولت یازدهم از زمان بر سر کار آمدن تاکنون در امر واردات کالاهای خارجی اهتمام ویژه ای داشته است.

به گزارش شیرازه، با وجود ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 95 به "سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" بجای اینکه از تولید داخلی حمایت شود اما همچنان شاهد واردات تولیدات خارجی به کشور هستیم.

از میوه های خارجی گرفته، برنج، خودروهای لوکس میلیاردی تا بنزین در دولت یازدهم به کشور وارد شده است و اکنون وضع به جایی رسیده است که آب را هم وارد می کنند!

واردات محصولی که بر اساس آمارهای رسمی از انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان آب های معدنی و آشامیدنی بیش از 90 درصد تولید کنندگان داخلی آب معدنی کمتر از ظرفیت خود تولید می کنند و جا برای افزایش تولید و فروش در داخل و همچنین برای صادرات به خارج از کشور باقی است، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

 

موضوع عجیب تر آن است که این آب های بسته بندی شده با عنوان برندهای معتبر خارجی در برخی فروشگاه ها و رستوران های نسبتا لوکس با قیمت 70 هزار تومان به فروش می رسد!

 

طبق گفته فرهاد بشارت رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی، آب های معدنی بسته شده لوکس در فروشگاه ها هیچ گونه مجوزی از وزارت بهداشت ندارند و حتی اینگونه موارد در واردات رسمی گمرک جمهوری اسلامی ثبت نشده است.

 

اما با این وجود این آب های وارداتی به عنوان برند لوکس در فروشگاه های سطح کشور و یا بصورت اینترنتی به فروش می رسند.

نظارت ضعیف بر روی گمرک و واردات کالا نشان از بی اهمیت بودن تولید داخلی و اقتصاد کشور برای دولت است زیرا هر گونه سهل انگاری در این امر نه تنها به تولید کنندگان داخلی آسیب می زند بلکه عدم مجوز این کالا های مصرفی وارداتی سلامت مردم را نیز به خطر می اندازد.

 

تمایل بیش از اندازه مسئولین دولتی به حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور بیش از آنکه به رشد و شکوفایی اقتصاد کشور بیانجامد منجر به واردات بی رویه کالاهای خارجی در کشور شده و کشور را به بازار مصرف خارجی ها تبدیل کرده است.

منبع: دانا
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
0
وقتی رِییس جمهور قبلی انگونه منابع اب راحراج و نابود کرد مسلما بعدی ها باید اب وارد کنند