کد خبر: ۹۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵

نصب تندیس شهید دوران در یکی از میدان‌های شیراز

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس از قرار دادن تندیس شهید دوران در یکی از میادین اصلی شهر خبر داد.

به گزارش شیرازه، امیر منصور محمدی فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران، سردار خداداد ابراهیمی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و تعدادی از نیروهای پایگاه هفتم شکاری فارس با خانواده شهید دوران دیدار کرده و حال مادر این شهید را جویا شدند.

در این دیدار مدیرکل بنیاد حفظ آثار شهدا گزارشی از اقدامات انجام شده در مورد این شهید به خانواده این شهید ملی و فرمانده پایگاه هوایی ارائه و از اجرایی شدن این طرح‌ها و برنامه‌ها در ماه‌های آتی خبر داد.

ابراهیمی افزود: به زودی بلواری متصل به بلوار چمران به نام شهید دوران ثبت و همچنین قبر این شهید مرمت می‌شود. 

وی همچنین از قرار دادن تندیس شهید دوران در یکی از میادین اصلی شهر خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر تندیس شهید، ساخت تندیس هواپیمای ابشان نیز در دستور کار بنیاد حفظ آثار قرار دارد.

 ابراهیمی به نقش زنان و مادران شهید در سال‌های دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: قهرمانان این سرزمین در اصل زنان هستند، مادران شهیدی که شیرمردان را تربیت کردند و خواهران و همسران شهید که صبوری کردند.

وی افزود: این زنان دوباره در حال نقش‌آفرینی در دفاع از جبهه حرمین اهل بیت هستند و این با هیچ کلمه‌ای قابل تقدیر نیست.

امیر محمدی شهید دوران را الگوی خود و سایر خلبانان دانست و گفت: فداکاری‌های شهید دوران سبب می‌شود ما با انگیزه بیشتری به کار خود ادامه دهیم. 

فرمانده پایگاه هوایی با اشاره به وضعیت کنونی کشورهای همسایه افزود: ما با الگو قرار دادن عباس دوران نخواهیم گذاشت دشمن حتی خواب مرزهای ما را ببیند.

مادر این شهید دوران از حضور هم‌لباسان فرزندش در منزل خود اظهار خرسندی و بیان کرد: من با دیدن شما قهرمانان در لباس خلبانی انگار که عباس را می‌بینم و شما همانند پسر شهیدم هستید و همیشه برای سلامتی شما دعا می‌کنم.

خدیجه دوران خواهر شهید سرلشکر خلبان عباس دوران  خانواده‌های شهدای مدافع حرم را خانواده خود دانست و بیان کرد: من دست تک تک این مادرشان شهید را با عشق می‌بوسم و سال‌های شاهد رنج و گریه‌های مادر خود در فراق از برادرم بوده‌ام.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان