کد خبر: ۹۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

پنج پروژه سلامت در مرودشت افتتاح شد

پنج پروژه سلامت با حضور دکتر محمدهادی ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دکتر عبدالخالق کشاورزی قائم مقام معاون درمان دانشگاه در امور شهرستان ها، در مرودشت افتتاح شد.

به گزارش شیرازه  پنج پروژه سلامت با حضور دکتر محمدهادی ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دکتر عبدالخالق کشاورزی قائم مقام معاون درمان دانشگاه در امور شهرستان ها، محمد مهدی برومندی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی و ماشاء الله حیدرزاده فرماندار مرودشت و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان افتتاح گردید.

طرح تحول سلامت به یک معضل تبدیل شده است

قاسم عباسی رییس بیمارستان آموزشی درمانی شهیدمطهری مرودشت در حاشیه این مراسم بیان داشت: بیمارستان 200 تخت خوابی مرودشت با در اختیار داشتن 100 پزشک توانمند و 650 نیروی انسانی پرتلاش در بخش های پرستاری و پشتیبانی و با احتساب بخش های جدید در قالب 8 بخش بستری بالینی، 480 تخت خواب و 6 بخش ویژه با 36 تخت خواب و با 88 درصد اشتغال تخت خواب خدماتی را به بیماران ارائه می کند.

عباسی به تجهیز بیمارستان شهید مطهری مرودشت به دستگاه MRI  اشاره و بیان داشت: در سال 94 حدود 100 بیمار جهت  انجام MRI به بیمارستان های شیراز اعزام شدند که با توجه به نصب دستگاه مذکور در بیمارستان شهید مطهری مرودشت، این مقدار اعزام دیگر انجام نخواهد شد.

وی افزود: بیمارستان شهید مطهری مرودشت در سال گذشته به بیش از 12 هزار نفر از بیماران درمانگاه خاتم الانبیاء خدماتی ارائه کرده است که از این تعداد 7000 نفر توسط پزشکان عمومی و 5500 نفر توسط پزشکان متخصص ویزیت شده اند.

رییس بیمارستان آموزشی درمانی شهیدمطهری مرودشت تصریح کرد: از حدود 1600 بیمار بستری بخش فوریت ها حدود 300 مورد بیماران قلبی هستند که با راه اندازی بخش قلب، این بیماران به شکلی مناسب تر رسیدگی می شوند.

وی افزایش مسمومیت های ناشی از مصرف دارو را هشداری جدی دانست و بیان داشت: با توجه به آمار بالای حوادث ترافیکی رانندگی که در شهرستان حدود 380 مورد در ماه است، همواره دغدغه عدم دسترسی مناسب به  میزان خون یا فرآورده های خونی مورد نیاز خصوصا در بخش فوریت ها احساس می شود.

عباسی افزود: شاید بیمارستان شهید مطهری مرودشت از محدود بیمارستان هایی باشد که حقوق بیش از 60 درصد کارکنان خود را از طریق درآمدهای اختصاصی خود پرداخت می کند.

رییس بیمارستان آموزشی درمانی شهیدمطهری مرودشت به عوامل نارضاینی مردم از سیستم درمانی اشاره و بیان داشت: یکی از عامل های اصلی نارضایتی مردم از سیستم درمانی، معرفی بیماران به مطب و اعزام آنها از مطب به سایر بیمارستان ها است و عامل دیگر؛ عدم دسترسی به موقع به پزشکان آنکال است، هر چند به نظر می رسد این دو موضوع راه حلی آسان دارند اما بنا به دلایلی، به زخمی کهنه در این شهر تبدیل شده اند.

وی در خصوص طرح تحول سلامت اظهار داشت: طرح تحول سلامت با وجود نکات مثبت و قابل توجه خصوصا از لحاظ کمک به هزینه درمان بیماران نیازمند، به دلیل عدم تعدیل به موقع طرح و یا عدم توانایی و یا عدم همکاری مناسب سازمان های بیمه گر در پرداخت به موقع مطالبات بیمارستان ها، به معضلی جدی تبدیل شده است.

عباسی بیان داشت: دلسردی پزشکان به دلیل عدم دریافت مطالبات عملکرد خود در هفت ماه گذشته قطعا در کیفیت کار آنها تاثیرگذار بوده و از نماینده شهرستان انتظار می رود با همفکری با کارشناسان، فکری اساسی در خصوص این طرح نمایند.

وی در پایان گفت: از مسئولان شهرستان تقاضا می شود با فعال کردن مجمع خیرین سلامت که نقطه ضعف این شهرستان است بیش از پیش به این شهرستان و این بیمارستان کمک نمایند.



مرودشت نیازمند تحولات اساسی در حوزه سلامت است

محمدمهدی برومندی نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاح این پروژه ها بیان داشت: با توجه به نکاتی نظیر؛ا تعداد تخت ها و چارت بیمارستان با وضعیت فعلی بیمارستان متناسب نیست، حضور سه میلیون گردشگر داخلی و خارجی درطول سال در شهرستان ، طبق آمارها کل تصادفات جاده ای شمال جنوب کشور به بیمارستان شهید مطهری مرودشت منتقل می شود و همچنین با توجه به اینکه بیمارستان مذکور، بیمارستان معین شیراز محسوب می شود هر یک از پرسنل و پرستاران و مجموعه درمانی مذکور به اندازه چند نفر تلاش و ایثارگری می کنند.

محمدمهدی برومندی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت هایی که در شهرستان وجود دارد، نیازمند تحولات اساسی در حوزه زیرساخت های درمانی و نوع خدمات درمانی در شهرستان هستیم.

برومندی ادامه داد: در این دولت عنایت خاصی به حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته و نکات ضعفی هم که وجود دارد عمدتا به وزارت بهداشت و درمان برنمی گردد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط شهرستان، در گذشته بیمارستان شهید مطهری وضعیت خوب و استانداردی نداشت که بخشی از آن به کمبود تجهیزات و امکانات در بیمارستان شهید مطهری برمی گشت و بخشی از مشکلات هم بدین علت است که بیمارستان مرودشت چندبرابر ظرفیت اسمی، پذیرش بیمار دارد.

برومندی بیان داشت: در شرایطی که دولت به دلیل تحریم ها اجازه شروع پروژه جدید را نمی داد، ما موفق شدیم مجوز شروع ساخت بیمارستان دوم مرودشت را بگیریم و در سفر وزیر به مرودشت با نامه نگاری موافقت وزیر را برای یک دستگاه MRI اخذ کردم.

وی افزود: در حال حاضر 500هزار میلیارد تومان در کشور پروژه نیمه تمام وجود دارد و این درحالی است که بودجه عمرانی یک سال کشور 30هزار میلیارد تومان است و این یکی از مشکلات بخش  بودجه کشور است.

نماینده مردم شهرستان های مرودشت بیان داشت: در بحث تجهیزات درمانی دکتر ایماینه و همکاران شان به شدت در تهران پیگیر هستند و هفته قبل به دلیل عملکرد خوب دانشگاه علوم پزشکی شیراز، قرار شد دولت پولی را از محل ارزش افزوده به این استان بدهد و از 25 میلیارد تومان بخش قابل ملاحظه ای به این استان داده شد.

وی گفت: 10دستگاه سی تی اسکن وارد کشور شد و دو دستگاه به استان فارس و شهرستان های مرودشت و کازرون اختصاص پیدا کرد.

برومندی اذعان داشت: نیاز فوری ما در این بیمارستان راه اندازی بخش قلب و دستگاه آنژیوگرافی است که دستور دستگاه آنژیوگرافی را وزیر داده است و با راه اندازی بخش آنژیوگرافی در این بیمارستان، فشار از روی بیمارستان های مرکز استان برداشته می شود و مشکل مردم شهرستان نیز حل می گردد.

وی بیان داشت: دو هفته دیگر شهرستان مرودشت میزبان ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود که در سفر وزیر کلینیک تخصصی تامین اجتماعی مرودشت افتتاح خواهد شد و با همکاری دکتر ایمانیه و فرماندار باید موافقت بیمارستان سوم شهرستان بعنی بیمارستان تامین اجتماعی از وزیر گرفته شود.

وی افزود: بیمارستان شهید مطهری مرودشت نیز بیمارستان تامین اجتماعی بوده و بر اساس تفاهمی که در گذشته بین دانشگاه علوم پزشکی و تامین اجتماعی صورت گرفته، بیمارستان شهید مطهری مرودشت به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شده و در حال حاضر 137 هزاربیمه شده اصلی و تبعی تامین اجتماعی در شهرستان مرودشت وجود دارند که بیمارستان ندارند.

وی اذعان داشت: بعضی تجهیزات بیمارستان نظیر سنگ شکن نیاز به مساعدت مالی دارد و در حال حاضر سنگ شکن آن طور که باید، به مردم خدمات نمی دهد و مشکلاتی دارد.

برومندی نماینده مرودشت


در تامین اعتبارات حوزه سلامت باید به بخش خصوصی تکیه کرد

ماشاء الله حیدرزاده فرماندار مرودشت در حاشیه افتتاح این پروژه ها بیان داشت: با وجود تنگناها و وضعیت اعتباری که در کشور حاکم است، در شهرستان شاهد تلاش مدیران ارشد شهرستان هستیم و با بضاعت ناچیز دولت، شاهد پیشرفت و توسعه شهرستان هستیم.

حیدرزاده اظهار داشت: در این مدت بارها از این بیمارستان به صورت سرزده و همچنین با هماهنگی قبلی بازدید کرده ام و شاهد تلاش خوب پرسنل این بیمارستان بوده ام.

فرماندار مرودشت افزود: اگر عنوان می شود که شهرستان مرودشت قطب درمانی شمال استان است، انتظار می رود توجه دو چندانی به این شهرستان شود و ارائه خدمات بیشتر به این شهرستان اثرات مفیدی برای مرکز استان خواهد داشت.

وی بیان داشت: بعد از ساخت بیمارستان دوم در مرودشت، نیاز به ساخت بیمارستان های دیگر نیز احساس می شود و در خصوص جذب اعتبار، در مقابل تکیه به دولت، باید بر بخش خصوصی تمرکز کرد.

حیدر زاده افزود: توجه به پرسنل می تواند نقش ویژه ای در افزایش خدمات داشته باشد و در صورت افزایش توجه، پرسنل می توانند با امکانات اندک، بیشترین و بهترین خدمات را ارائه کنند.

حیدرزاده فرماندار مرودشت


مجمع خیرین سلامت مرودشت در خور این شهرستان نیست

محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه افتتاح پروژه های مذکور، مرودشت را دومین قطب درمانی استان فارس دانست و بیان داشت: بخش مراقبت های ویژه کودکان بیمارستان مرودشت بعد از شیراز تنها بخش مراقبت های ویژه کودکان در استان فارس است و همچنین درمانگاه خاتم الانبیاء(ص) شهر مرودشت دومین کلینیک ویژه بعد از درمانگاه مطهری و امام رضا(ع) در سطح کشور است.

ایمانیه اظهار داشت: تلاش های زیادی توسط نماینده شهرستان و همکاران محترم در زمینه ارتقاء سطح خدمات درمانی شهرستان صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه گقت: می توان بیمارستان قدیم مرودشت را با همکاری مسئولان و بخش خصوصی به عنوان بیمارستان سوم مجددا راه اندازی کرد.

وی تصریح کرد: انتظار می رود با همکاری فرماندار و تغییر کاربری املاک و زمین های دانشگاه و فروش آنها پروژه های نیمه تمام را باسرعت بیشتری به سرانجام رساند.

ایمانیه افزود: بخش فوریت های بیمارستان در هفته های آینده راه اندازی می شود و همچنین دستگاه آنژیوگرافی و بخش جراحی قلب، احداث پایگاه انتقال خون و اصلاح ساختار تشکیلاتی این بیمارستان با کمک نماینده شهرستان پیگیری می شود.

وی اظهار داشت: مجمع خیرین سلامت این شهرستان در خور این شهرستان نیست و شهرستان های کوچکتر از مرودشت مجمع خیرین بهتری نسبت به مرودشت دارند.

دکتر ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مرودشت

منبع: مرودشت نا
نظرات بینندگان