کد خبر: ۹۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان:

در مسائل دینی باید ایجاد انگیزه کرد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان گفت: متوسل شدن به زور و اجبار و تهدید و نداشتن انگیزه برای انجام کارها به‌خصوص در وظایف دینی موجب خسران در اقامه نماز به خصوص نماز جمعه و جماعت می‌شود بلکه باید ایجاد انگیزه کرد.

به گزارش شیرازه حجت‌الاسلام ارودا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان در جلسه هم‌اندیشی جذب مخاطب به نماز جمعه گفت: اهمیت حضور جوانان در فریضه عبادی- سیاسی نمازجمعه بر کسی پوشیده نیست، نماز دارای اهمیت فراوان است، اما برگزار کردن نماز به جماعت اهمیت بیشتری دارد چرا که نماز جمعه و جماعت، نمادی با ارزش از جامعه مطلوب اسلامی است.

وی افزود:  اهمیت خانواده‌ها به نماز و تشویق فرزندانشان به نماز خواندن و اهمیت به نماز در مدرسه و شرکت معلمان در نماز جماعت مدرسه از جمله موارد قابل توجه در اقامه نماز است.

 ارودا  اظهار کرد: تبلیغات کافی و سازنده، استفاده از تشویق و اهدای جایزه در مواقع لزوم، زیباسازی محیط اقامه نماز واستفاده از کتب مربوطه در توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز مؤثر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان تصریح کرد: تشکیل جلسات آموزشی و تربیتی ویژه والدین با حضور افراد کارشناس و استفاده از روش نوین تدریس برای نماز نیز می‌تواند در ترویج فرهنگ اقامه نماز مفید باشد، باید به دانش‌آموزان تکریم کرد و برای آن‌ها شخصیت قائل شد، نشاط آفرینی فرهنگی و اعتقادی و خودباوری در دانش‌آموزان را افزایش داد و اهمیت و ضرورت نماز برای اولیا و دانش‌آموزان بیان شود.

وی اضافه کرد: متوسل شدن به زور و اجبار ، تهدید و نداشتن انگیزه برای انجام کارها به‌خصوص در وظایف دینی موجب خسران در اقامه نماز به خصوص نماز جمعه و جماعت می‌شود بلکه باید ایجاد انگیزه کرد.

اردوا ادامه داد: در این راه باید به دانش‌آموزان بها داده شود و آن‌ها را در برگزاری نماز مشارکت داد باید با ایجاد یک گفت‌وگوی صمیمی با دانش‌آموزان در خصوص نماز و ارائه الگوی عملی مناسب به آن‌ها در جوانان و دانش‌آموزان انگیزه ایجاد کرد.

منبع: مارگون،

نظرات بینندگان