کد خبر: ۹۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
امام جمعه سپیدان :

بیانات رهبر معظم انقلاب باید نصب العین مسئولان باشد

امام جمعه سپیدان گفت: معظم‌له در تمامی جوانب و عرصه‌ها در این ۳۷ سال سخن گفته‌اند، اما متاسفانه بسیار کم هستند کسانی که به این فرمایشات عمل کنند، بیانات رهبر معظم انقلاب باید نصب العین مسئولان باشد.

به گزارش شیرازه حجت‌الاسلام موسوی انور، امام جمعه سپیدان در همایش دبیران اقامه نماز شهرستان‌های استان فارس با اشاره به آیات قرآن گفت: کار اقامه نماز، کار ابراهیمی است و خدای متعال انبیا را فرستاد و آن‌ها نیز تمام قدرت خود را جهت اقامه نماز به کار گرفتند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد مشکلاتی که داریم به خاطر فاصله گرفتن از نماز است، از محرومیت ستاد اقامه نماز ابراز تأسف کرد و افزود: برای آمدن نوروز ستاد تسهیلات تشکیل می‌شود و تمام مسئولان ذیربط در آن شرکت می‌کنند در صورتی که قرآن به صراحت همه ما و مسئولان را به اقامه نماز فرا می‌خواند.

موسوی انور همچنین به ستاد استقبال از ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان سپیدان اشاره کرد و افزود: چرا این ستاد در کل کشور راه‌اندازی نمی‌شود؟ در صورتی که آثار این ماه عزیز در کاهش آسیب‌ها و جرایم مشهود است و تمامی دستگاه‌های مربوطه با تمامی قوا و امکانات نمی‌توانند این کاهش آمار جرم و جنایت را در ماه‌های دیگر رقم بزنند.

امام جمعه سپیدان، بیانات رهبر معظم انقلاب را نصب‌العین تمامی مسئولان نظام دانست و تاکید کرد: معظم‌له در تمامی جوانب و عرصه‌ها در این ۳۷ سال سخن گفته‌اند، اما متاسفانه بسیار کم هستند کسانی که به این فرمایشات عمل کنند.

وی تمامی مصیبت‌ها را در جامعه ناشی از سهل انگاری در اقامه نماز برشمرد و افزود: بسیاری از مشکلات جوانان و آسیب‌های نوظهور در جامعه با اقامه نماز حل می‌شود.

وی در خصوص کارهای دینی و فرهنگی نیز گفت: برعکس تفکر بسیاری از مسئولان در جامعه، ما معتقدیم کارهای دینی هزینه زیادی نمی‌خواهد، بلکه کمر همت بستن می‌خواهد، گرچه نیازمند قوانینی مدون در زمینه اقامه نماز و سایر فرائض برای کل کشور هستیم.

موسوی انور ضمن اعلام اینکه ستاد نماز جمعه سپیدان به مدت سه سال است که رتبه اول را کسب می‌کند، افزود: ما به اعتقاد خود عمل می‌کنیم و کاری به بودجه نداریم.

امام جمعه سپیدان خواستار ورود جدی ائمه جمعه در مسائل دینی جامعه شد و تصریح کرد:‌ امام جمعه باید در تمامی مسائل دینی شهرستان دخالت مستقیم داشته باشد، وگرنه کارها به پیش نمی‌رود.

وی افزود: امام جمعه باید تمامی مسئولان را موظف به اجرای قانون اقامه نماز کند و دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان پیگیری امورات و برنامه‌های جاری ستاد باشد.

امام جمعه شهرستان سپیدان ضمن ابراز تاسف از اینکه برخی در جامعه به طور رسمی ترویج بی دینی می‌کنند، از مشاهده برخی از این نمونه‌ها در ادارات شدیداً اظهار ناراحتی کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در تمامی مساجد سپیدان نماز جماعت اقامه می‌شود، افزود: علاوه بر مساجد سپیدان، در تمامی مساجد روستاهای بزرگ نیز نماز جماعت را برپا داشته‌ایم.

موسوی انور با اشاره به راه‌اندازی نماز جماعت در برخی کارخانه‌های سپیدان، گفت: سال گذشته ما نماز جماعت را در کارخانه‌ها شروع کردیم و امسال کارخانه دارها به دنبال ما آمدند و خواستار ادامه این برنامه شدند.

امام جمعه سپیدان  خواستار تلاش پیگیر دبیران اقامه نماز شد و تصریح کرد: دبیر اقامه نماز نباید خسته شود و باید به طور جدی پیگیر برنامه‌ها باشد.

وی همچنین از ساخت نمازخانه و راه‌اندازی مشاوره و نماز جماعت در پیست اسکی سپیدان خبر داد و تصریح کرد: بحمد الهی این اقدام با استقبال بسیار زیاد مراجعین همراه شد و افراد بسیاری در نماز جماعت شرکت کرده و به مشاوره با روحانیون اعزامی می‌پردازند.

وی همچنین بر لزوم توجه جدی شورای فرهنگی عمومی استان به امر اقامه نماز تأکید کرد و گفت: از آنجایی که مصوبات این شورا برای همه دستگاه‌ها لازم‌الاجراست، حداقل سالانه دو جلسه را صرفاً به امر اقامه نماز اختصاص داده شود تا شاهد گسترش فرهنگ نورانی نماز در جامعه باشیم.

منبع: مارگون

نظرات بینندگان