کد خبر: ۹۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت :

12 هزار واحد صنعتی در کشور فعال می شود

معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت گفت: بر اساس تکلیف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، فعال‌سازی بیش از 7 هزار و 500 واحد صنعتی به تصویب رسید که هدف‌گذاری ما بیشتر از این میزان و فعال‌سازی 12 هزار واحد صنعتی است.

به گزارش شیرازه  نماینده مردم خرامه سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، پس از بازدید از شهرک صنعتی خرامه و سروستان، در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان های خرامه، سروستان و کوار که با حضور معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری فارس، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، ائمه جمعه و فرمانداران این شهرستان ها  و جمعی از صنعتگران و مدیران واحدهای تولیدی برگزار شد شرکت کردند.

داریوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی ضمن خیر مقدم به معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، سفر وی به حوزه انتخابیه را منشا خیر و برکت برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با تدابیری که بعد از این سفر اندیشیده می شود زمینه حضور سرمایه گذاران به شهرک صنعتی خرامه و تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی شماره دو سروستان و احداث شهرک صنعتی کوار فراهم می شود.

علی یزدانی مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار داشت: برای ایجاد رونق در شهرک صنعتی خرامه مشوق هایی را در دستور کار خود قرار داده و آن را به استان ابلاغ نموده ایم و برای سرمایه گذارانی که در این شهرک صنعتی سرمایه گذاری نمایند هم از نظر میزان پیش پرداخت و هم از نظر مدت زمان باز پرداخت، تسهیلات ویژه ای را در نظر گرفته ایم.

معاون وزیر صنایع و معادن در ادامه بیان داشت: با توجه به این که شهرستان خرامه از نقاط محروم استان است تا مدت 13 سال از معافیت مالیاتی برخوردار است.

وی تصریح کرد: بر اساس تکلیف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، فعال‌سازی بیش از 7 هزار و 500 واحد صنعتی به تصویب رسید که هدف‌گذاری ما بیشتر از این میزان و فعال‌سازی 12 هزار واحد صنعتی است.

این مقام مسئول، تزریق سرمایه‌گذاری و ورود به بخش خصوصی و نیز محیا بودن فضای کشور برای سرمایه‌گذاری را دو محور اصلی خروج از رکود اعلام کرد و گفت: تحقق فرامین مقام عظمای ولایت در زمینه اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین تکلیف امسال ما است.

وی با اشاره به برخی تدابیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای خروج واحدهای صنعتی از رکود تصریح کرد: تمام بانک‌ها موظف شده‌اند وثیقه‌های مازاد واحدهای صنعتی را آزاد تا صنعتگران بتوانند با سهولت بیشتر تسهیلات مورد نظر خود را دریافت کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بانک‌ها باید متناسب با طرح تولیدی وثیقه دریافت و از دریافت وثیقه‌های اضافی خودداری کنند.

یزدانی بر این نکته تاکید کرد که نرخ سود این تسهیلات تا حدود شش درصد کمتر از سود معمول نظام بانکی است که این شش درصد سود به صورت یارانه تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به مشوق‌های در نظر گرفته‌شده برای صنعتگران و سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی گفت: امسال در بیش از 500 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور افزایش قیمت حق انتفاع نداشته‌ایم.

این مسئول ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال در برخی مناطق تا سقف 50 درصد از قیمت حق انتفاع را تخفیف در نظر گرفته‌ایم.

وی همچنین از تخفیف‌های 10 درصدی به شرکت‌های دانش‌بنیان، نخبگان و ایثارگران را از دیگر مشوق‌ها اعلام کرد که به سرمایه‌گذاران شهرک‌های صنعتی اعطا می شود.

منبع: صدای خرامه

نظرات بینندگان