کد خبر: ۹۲۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
مسئول حفاظت و اطلاعات دادگستری شهرستان نی‌ریز خبر داد:

مقصر بودن25 درصدی اداره راه و شهرسازی نی ریز در سقوط اتوبوس سربازها

مسئول حفاظت و اطلاعات دادگستری شهرستان نی‌ریز گفت: با ارائه نظریه اولیه کارشناس تصادفات در خصوص علت سقوط اتوبوس حامل سربازان وظیفه مبنی بر قصور و کوتاهی اداره راه و شهرسازی شهرستان نی‌ریز، این اداره به میزان ۲۵ درصد مقصر شناخته شد.

به گزارش شیرازه علیرضا امین‌زاده مسئول حفاظت و اطلاعات دادگستری شهرستان نی‌ریز به خبرنگار نبض نی ریز گفت:، پرونده اتوبوس سربازان ٠٥ کرمان که در تاریخ ٢ تیرماه در گردنه لای‌رز نی‌ریز به دره سقوط کرد، بطور فوق‌العاده در دادگستری نی‌ریز مورد رسیدگی قرار گرفت.

مسئول حفاظت و اطلاعات دادگستری شهرستان نی‌ریز  افزود:  با ارائه نظریه اولیه کارشناس تصادفات در خصوص علت سقوط اتوبوس حامل سربازان وظیفه مبنی بر قصور و کوتاهی اداره راه و شهرسازی شهرستان نی‌ریز، این اداره به میزان ۲۵ درصد مقصر شناخته شد؛ دلیل ذکر شده درباره قصور اداره راه و شهرسازی عدم ایمنی بخشی از حریم راه و نیز عدم ایجاد حفاظ مناسب با وضعیت معبر برای جلوگیری از سقوط خودروها به دره اعلام گردید.

 وی ادامه داد : نظریه مذکور در کمیسیون عملیات پلیس‌راه شمال استان فارس مطرح و مورد تأیید واقع شد و با توجه به مقصر شناخته شدن رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نی‌ریز در این پرونده ویژه و ملی، در نهایت به قرار عدم صلاحیت رسیدگی در شهرستان انجامید و همچنین این پرونده؛ توسط رفیعی داداستان نی ریز به مرکزاستان ارسال و با دستور علی صالحی دادستان مرکز استان جهت ادامه رسیدگی به شعبه هشتم دادیاری ارجاع گردید.

امین‌زاده در پایان از زحمات محمدصادق رفیعی دادستان شهرستان نی‌ریز که این پرونده را بطور ویژه رسیدگی و به استان ارسال نمود، تشکر کرد.

منبع: نبض نی ریز

نظرات بینندگان