کد خبر: ۹۲۳۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس:

در فارس در مکانی استخر احداث شده که آب ندارد و بیمارستانی ساخته شده که بیمار به اندازه کافی ندارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: دولت یازدهم فضای جدیدی برای استفاده از خرد جمعی در حوزه نظام فنی و اجرایی به وجود آورده است.
 به گزارش شیرازه، ساسان تاجگردون رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس در همايش آموزشي نظام فني و اجرايي يكپارچه در جمع كارشناسان دستگاه هاي اجرايي افزود: متاسفانه شرايط قبلي، نواقص نظام فني و اجرايي يكپارچه را به حاشيه برده بود اين در حالي است كه يكي دو سالي است توجه به نواقص اين نظام در دستور كار مسئولان امر قرار گرفته است و خوشبختانه فارس در استقرار نظام مذكور وضعيت مناسبي دارد.
وي بيان داشت: نگاه اصلي در اين زمينه استفاده از ظرفيت مالي غير دولتي براي اجراي پروژه هاي خدماتي است موضوعی كه در 24 بند اقتصاد مقاومتي كه توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده نيز ديده شده است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي فارس تصريح كرد: خوشبختانه فارس استان پيش رو در نظام فني و اجرايي يكپارچه است و در حقيقت به نوعي مشاور براي استقرار اين نظام در كل كشور به شمار مي رود.
در ادامه محسن رباني زاده، مدير نظام فني و اجرايي سازمان مديريت و برنامه ريزي فارس نيز در اين همايش طي سخناني با بيان اين كه رعايت كيفيت، هزينه و زمان اجراي پروژه هاي عمراني براي شوراي فني اهميت زيادي دارد افزود: رسالت اصلي شوراي فني استان آموزش و فرهنگسازي در زمينه مذكور براي دستگاه هاي اجرايي و بخش خصوصي است. وي با بيان اين كه در گذشته پروژه هاي غير فني و يا فاقد توجيه اقتصادي به تصويب رسيده و اجرا گرديده است افزود: متاسفانه عدم توجيه اين طرح ها به حدي است كه در روند واگذاري طرح هاي عمراني دولتي به بخش خصوصي، فعالان اين بخش حاضر نيستند حتي به طور رايگان اين پروژه ها را تحويل بگيرند مثلاً در جايي استخري احداث شده اما آب براي پر كردن اين استخر وجود ندارد و يا بيمارستان ده ها تخت خوابي در شهرستاني بنا شده كه تنها يك سوم ظرفيت آن بيمارستان براي شهرستان مذكور مورد نياز است؛ به همين دليل چنين بيمارستاني به صورت خودگردان قابل اداره نيست و براي بهره برداري از آن بخش خصوصي هيچ رغبت و تمايلي ندارد.
وي بيان داشت: عمده اين طرح ها بنا به سفارش افراد خاص و تحت فشارهاي سياسي تصويب و اجرا شده است كه سازمان مديريت و برنامه ريزي جلوي اين وضعيت را گرفته است.
مدير نظام فني و اجرايي سازمان مديريت و برنامه ريزي فارس يادآور شد: مجلس قانون يكپارچگي نظام فني و اجرايي را براي تصويب در دستور كار دارد كه اميدوارم با تصويب اين قانون بتوان گام هاي موثرتري در اين زمينه برداشت.
در ادامه نيز فرج ا... فتح ا... پور به تشريح موافقت نامه طرح هاي تملك داراييهاي سرمايه اي و ضوابط و مقررات در اين زمينه پرداخت.
منبع: خبرجنوب
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
كارمند
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
0
دقيقاً!!!
متاسفانه جناب مهندس نوذري وزير نفت دولت نهم در شهر نودان كازرون استخري را بودجه دادند كه با وجود نداشتن آب و منبع آب در دهه فجر سال 87 افتتاح و هماكنون بسيار كج دار و مريض در حال بهره برداري ست!!!