کد خبر: ۹۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه ای سپیدان گفت :

مهارت آموزی گام اصلی مبارزه با بیکاری است

مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه ای سپیدان گفت: باید بر آموزش و تاکید بر مهارت آموزی سرمایه گذاری شود تا معضل بیکاری کمتر شود.

به گزارش شیرازه کاظمی مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه ای سپیدان گفت: به مناسبت ششم مرداد روز ملی مهارت نیز در راستای توجه به اوقات فراغت جوانان تلاش کردیم تا خانواده‌ها را نیز به سمت آموزشهای مهارتی سوق دهیم.

کاظمی  با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته ملی مهارت، کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: هر سال۳۱ تیر ماه تا ۶مرداد به عنوان هفته مهارت انتخاب و ششم مرداد‌ روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اهمیت آموزشهای فنی و حرفه ای گفت: ایجادانگیزه و عزم ملی برای دستیابی به فرصتهای شغلی پایدار در مسیر اقتصاد مقاومتی، ارتقای منزلت و جایگاه آموزش های فنی و حرفه ای و اطلاع رسانی هرچه بیشتر این آموزش ها در سطوح مختلف جامعه از عمده اهداف و برنامه های این هفته است.

مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه ای سپیدان بیان کرد: با اجرای برنامه های متنوع در این هفته تلاش می شود تا گروه های هدف با سیاستها و خط مشی های سازمان آموزش فنی و حرفه ای بیشتر آشنا شوند.

وی بیان کرد: با اجرای برنامه های متنوع در هفته ملی مهارت تلاش می شود تا مخاطبان و گروه های هدف با رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای بیشتر آشنا شوند.

کاظمی گفت: در هفته ملی مهارت بازدید از تجهیزات و امکانات و کارگاههای مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان برای عموم و کلیه مراکز آموزشی آزاد است و علاقه مندان می توانند این بازدید را فرصتی مغتم بشمارند و به ثبت نام حرفه مورد علاقه خود اقدام کنند.

مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه ای سپیدان افزود: برپایی نمایشگاه، اجرای دوره های آموزشی کوتاه مدت، تور مهارت ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در بین کارکنان، دیدار با امام جمعه، سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ، تبلیغات محیطی و معرفی نخبگان مهارتی از جمله برنامه های این مرکز به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت است.

وی  گفت : این  اقدام فرهنگی  به منظورتوسعه، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در امسال باتوجه به فرمایشات رهبری وپیام سال 95 ؛ایجاد انگیزه و عزم ملی برای دستیابی به فرصت های شغلی پایدار و اطلاع رسانی، هدایت و فراگیر نمودن هرچه بیشتر آموزش های مهارتی در سطوح مختلف  صورت گرفته است.

کاظمی در ادامه به عملکرد مرکز فنی حرفه ای در این هفته پرداخت و گفت :  مرکز فنی و حرفه ای در این هفته به منظور آشنایی مردم با این موضوع اقدام به تهیه بروشور و نصب آن در ادارات با موضوع هفته ملی مهارت و همچنین دعوت از فرماندار برای بازدید از این مرکز است .

منبع:  مارگون


نظرات بینندگان