کد خبر: ۹۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵

جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان جهرم برگزار شد

شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان جهرم با دستور کار سالک، پیوست سلامت و ترکیب اعضای کارگروه‌های تخصصی تشکیل جلسه داد.

به گزارش شیرازه ، نخستین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان جهرم با موضوع سالک، پیوست سلامت و ترکیب اعضای کارگروه‌های سه گانه بهداشت و درمان، ایدز و اعتیاد و تغذیه و امنیت غذایی برگزار شد.

علیرضا صحراییان رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان جهرم در این جلسه با تشکر از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت به لزوم برگزاری منظم جلسات اشاره کرده و گفت: شورای سلامت شهرستان باید به سمت اجرایی کردن مصوبات حرکت کرده  و خروجی جلسات آن عملیاتی شود.

وی از مدیران ادارات خواست تا گزارش عملکرد خود را در خصوص مصوبات  جلسه پس از دوره زمانی مشخص شده به شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان ارائه کنند.  

 کرامت‌الله رحمانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در برنامه پیشگیری از بیماری سالک اظهارداشت: امیدواریم با کمک دیگر نهادها و ادارات مرتبط با این برنامه بتوانیم مانع بروز و گسترش این بیماری در جامعه شویم.

 وی جمع آوری و دفع بهداشتی زباله، کنترل جوندگان و سگ‌های ولگرد، تسطیح  بافت قدیمی و مخروبه، دفع بهداشتی فاضلاب، حفاظت فردی و آموزش اقشار جامعه را از عوامل مهم و تاثیرگزار در پیشگیری از سالک برشمرد.

در این جلسه که با مشخص شدن ترکیب اعضا، رئیس و دبیر هرکدام از کارگروه‌های تخصصی زیر مجموعه شورای سلامت و امنیت غذایی همراه بود مقرر شد تا پیش از اجرای پروژه‌ها و طرح‌های ملی نسبت به اخذ پیوست سلامت از وزارت بهداشت و درمان اقدام شود.

 پیوست سلامت شامل طرح هایی همچون نیروگاه‌های هسته‌ای و گازی، صنایع نفت،گاز و پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، تصفیه خانه‌های فاضلاب،کارخانجات ذوب، بیمارستان‌های بزرگ، فرودگاه‌ها و سدها می‌شود.

منبع: پسین جهرم


نظرات بینندگان