کد خبر: ۹۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۵
رییس اداره آبفا شهری داراب گفت:

شهروندان دارابی هر نفر 3 برابر استاندارد جهانی آب مصرف می کنند

رییس آبفا شهری داراب گفت: به طور متوسط هر نفر در شهر داراب بین 2 تا 3 برابر استاندارد جهانی آب مصرف می کند یعنی چیزی حدود 300 لیتر در شبانه روز در حالی که نرمال مصرف جهانی به ازای هر نفر 100 لیتر آب می باشد.

به گزارش شیرازه سیاوش خورسند رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان داراب گفت: یکی از علل کمبود آب در داراب خشکسالی در سالهای اخیر است که در جنوب و جنوب فارس بیشتر با آن روبرو هستیم و جزء بدترین مناطق از این نظر  به حساب می آییم.

وی ادامه داد: هر سال در داراب 2 تا 3 چاه آب به دلیل خشکسالی، خشک می شود که ناچار به حفر چاه جدید هستیم. در حال حاضر عمق چاه آب در داراب به 400 متر رسیده است که بهره برداری و استحصال آب با مشکلات زیادی مواجه است که هم از نظر هزینه مقرون به صرفه نیست وهم به دلیل عمق زیاد نمی توان بهره برداری مناسبی داشت.

خورسند خانشان کرد: دومین دلیل عمده به مقدار مصرف شهروندان بر میگردد که به طور متوسط هر نفر در شهر داراب بین 2 تا 3 برابر استاندارد جهانی آب مصرف می کند یعنی چیزی حدود 300 لیتر در شبانه روز در حالی که نرمال مصرف جهانی به ازای هر نفر 100 لیتر آب می باشد.

وی با اشاره به مشکلات آب در تابستان گفت: مشکلاتی مثل ترکیدگی لوله آب و نقص فنی در پمپ؛ باعث قطع شدن آب در مناطق مختلف می شود اگر مردم در شبانه روز حدود 20 تا 25 درصد صرفه جویی کنند با مشکلات قطع شدن آب کمتر مواجه هستیم و در صورت قطع آب تانکرهای آب رسان موجود است که در صورت لزوم و مراجعه افراد به اداره آب در اختیار آنها قرار می گیرد.

رییس اداره آب داراب ادامه داد: مردم به یاری و کمک ما بیایند چون ما جدا از مردم نیستیم و در صورت هر نوع کمبود و مشکل آب با تلفن 122 اتفاقات آب تماس گیرند که به صورت 24 ساعته پاسخگو هستند.

وی در خصوص چاله موجود در خیابان باغ بنفش گفت: مشکلات آب در آن نطقه زیاد است و تلاش بر این است که این منطقه را قسمت بندی کنیم و ما در این قسمت شیر آلات و تایمر قرار دادیم که تعمیر آسفالت آن منطقه به عهده شهرداری می باشد و قول ترمیم آن داده شده است.

  منبع:داراب آنلاین



برچسب ها: آب ، آب و فاضلاب
نظرات بینندگان