کد خبر: ۹۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵

آرامستان «دارالسلام» جاذبه گردشگری و تاریخی شیراز است

عضو شورای شهر شیراز خواستار توجه ویژه به آرامستان تاریخی «دارالسلام» به عنوان جاذبه گردشگری شیراز شد.
به گزارش شیرازه، علی راستگو عضو شورای شهر شیراز عصر دیروز در صحن علنی شورای شهر شیراز، یادآور شد: قبرستان دارالسلام شیراز یکی از قدیمی ترین آرامستانهای ایران به شمار می‌رود و بسیاری از محققان بر این باورند که این قبرستان قبل از اسلام نیز وجود داشته‌است.

وی ادامه داد: قبور بزرگان و مشایخ علمی، عرفانی، ادبی و مذهبی مختلفی در آن وجود دارد که مقبره‌های قدیمی با خط‌های ممتاز کنده‌کاری شده و تصاویری از قیچی، شانه، آینه و ابزار شغل‌های در گور خفتگان بر این سنگ‌ها حک شده‌است.

عضو شورای شهر شیراز افزود: در این آرامستان تاریخی جهت ساماندهی آن، علاوه بر شهرداری شیراز، اداره‌های کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی فارس نیز دخیل و تاثیرگذار و مسئول تلقی می‌شوند که همگان باید همکاری داشته باشند.

راستگو تاکید کرد: باید «دارالسلام» را مانند سایر اماکن میراثی دیده و برای مرمت آن مانند سایر آثار تاریخی، اقدام کنیم که اقدامات خوبی دراین زمینه جهت مرمت سنگ ها و مسیر رفت وآمد وهمچنین دیواره های خارجی آن انجام شده است.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده وبا استفاده از  ظرفیت‌های موجود باید «دارالسلام» شیراز را به یک جاذبه بسیار مناسب گردشگری تبدیل کنیم زیرا این قبرستان به دلیل قدمت، حساسیت مردم و نیز تاریخی بودن و خاکسپاری بزرگان این دیار، بازسازی و ساماندهی این قبرستان دغدغه مردم، وکمیسیون گردشگری وزیارتی شورای شهر شیراز است.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: یکی ازدلایل مهم ومورد توجه این قبرستان این است که بتوانیم  این محدوده را طوری ساماندهی کنیم تا یک مسیر دسترسی مناسب برای حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به شکل پیاده‌راه و با جذابیت‌های خاص فرهنگی مذهبیِ مدنظر قرار گیرد.


منبع: مهر
نظرات بینندگان