کد خبر: ۹۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
در شورای شهر شیراز تصویب شد؛

مجوز انتشار ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خط یک متروی شیراز

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با مجوز انتشار ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اجرا و تکمیل خط یک متروی شیراز موافقت کردند.
به گزارش شیرازه، در این نشست معاون اداری و مالی شهرداری شیراز با بیان اینکه از اعتبار 110 میلیارد تومانی قطار شهری شیراز تنها 49 درصد آن محقق شده است اظهار داشت: انتشار اوراق مشارکت و فروش آن تاثیر به سزایی در تسریع اجرای متروی شیراز و تامین اعتبارات دارد.

محمد اسدی گفت: برای ساخت و تکمیل قطار شهری شیراز تاکنون 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت به فروش رفته که با مصوبه جدید شورای اسلامی شهر و تصویب فرمانداری و تایید استانداری فارس این عدد به 800 میلیارد تومان می‌رسد.

وی افزود: امروز اعتبارات دولتی و شهری محدود است و تنها راه تامین منابع برای اجرای متروی شیراز استفاده از اوراق مشارکت است که امیدواریم این مهم محقق شود.

مدیرعامل قطارشهری شیراز نیز در این نشست اظهار داشت: در صورتی که اوراق مشارکت جدید 500 میلیاردتومانی شهرداری شیراز به فروش رسد می‌توان تا پایان امسال از خط یک متروی شیراز در فاز دوم از میدان نمازی تا میدان گل سرخ بهره‌برداری کرد.

اسدالله حاجی زمانی افزود: خط یک متروی شیراز برای تکمیل شدن نهایی به 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که می‌توان با اوراق مشارکت 500 میلیاردتومانی بخش عظیمی از این طرح و ایستگاه‌های 12 گانه آن را تکمیل و به بهره‌برداری رساند.

براساس این گزارش، در جلسه عصر امروز شورای اسلامی شهر شیراز، پیشنهاد الزام شهرداری  به تهیه طرح اطفاء حریق ویژه بافت تاریخی فرهنگی شیراز و همچنین ارائه طرح اقتصادی باغ‌های خانواده تصویب شد.


منبع: تسنیم
نظرات بینندگان