کد خبر: ۹۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵

مكان و زمان مراسم‌ شب وداع و تشییع شهدا در نقاط مختلف فارس اعلام شد

رئیس كنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس با اشاره به حضور پیكرهای مطهر ۱۳ شهید دوران دفاع مقدس در این استان به تشریح جزئیات پرداخت.
به گزارش شیرازه، جواد قناعتی، رئیس كنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور ۱۳ شهید دوران دفاع مقدس در این استان گفت: از این تعداد ۱۰ شهید گمنام و ۳ شهید شناسایی شده هستند كه با گذشت قریب ۳۰ سال از شهادتشان به میهن اسلامیمان بازگشته‌اند.
وی با یادآوری اینكه پیكرهای این شهدا طی هفته‌های اخیر وارد كشورمان شده‌اند، افزود: پیكرهای مطهر ۱۰ شهید گمنام دفاع مقدس در ۵ منطقه استان فارس تشییع و خاكسپاری خواهند شد و ۳ شهید شناسایی شده نیز به نام‌های قنبر اسدپور، محمد قائدی و كرامت‌الله افسرده در شهرستان‌های خود تشییع و خاكسپاری می‌شوند.
قناعتی با تصریح اینكه پیكرهای مطهر این شهدا همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، طی دو كاروان وارد استان فارس خواهند شد، گفت: پیكرهای مطهر ۵ نفر از این شهدا به احتمال بسیار زیاد سه شنبه، ۵ مردادماه در یك مراسم استقبال نظامی وارد فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز خواهند شد تا در نقاط مختلف استان فارس تشییع و خاكسپاری شوند.
رئیس كنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس ادامه داد: از این ۵ شهید، پیكرهای مطهر ۲ شهید گمنام در شهر صدرای شیراز، ۲ شهید گمنام در بخش مصیری شهرستان رستم و یك شهید به نام كرامت‌الله افسرده، از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران در كازرون تشییع و خاكسپاری می‌شود.
وی با بیان اینكه برای این شهدا مراسم‌های وداع و تكریمی نیز برگزار خواهد شد، گفت: مراسم‌ شب وداع با ۲ شهید گمنام در بخش مصیری شهرستان رستم در شامگاه جمعه، ۸ مردادماه در پارك كوهستانی به نام بوستان شهدا محل خاكسپاری این شهدا برگزار خواهد شد تا به یاری خدا در ساعت ۷ صبح روز شنبه، ۹ مردادماه پیكرهای مطهر این شهدا با حضور اقشار مختلف مردم تشییع و به خاك سپرده شوند.
قناعتی اظهار كرد: همچنین مراسم تشییع و خاكسپاری ۲ شهید گمنام در شهر صدرای شیراز در روز پنج‌شنبه، ۷ مردادماه ساعت ۱۸ از ورودی شهر صدرا آغاز شده و به طرف اكوپارك این شهر ادامه خواهد یافت.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر فارس با تصریح اینكه جزئیات دقیق مراسم‌های تشییع و خاكسپاری پیكر مطهر شهید كرامت‌الله افسرده به زودی اعلام خواهد شد، گفت: دومین كاروان شهدا در روز پنج‌شنبه، ۸ مردادماه از مسیر عسلویه به شهرستان‌های جنوبی فارس منتقل خواهد شد.
وی با بیان اینكه در این كاروان پیكرهای مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس قرار دارد، افزود: از این تعداد ۶ شهید گمنام و دو شهید با نام هستند كه در بخش‌های چاورز، وراوی و اهل شهرستان‌های مهر و لامرد تشییع و خاكسپاری می‌شوند ضمن اینكه پیكرهای مطهر دو شهید به نام‌های سردار شهید قنبر اسدپور (جانشین گردان لامرد در زمان دفاع مقدس) و شهید محمد قائدی، از شهدای پاسدار نیز در گلزار شهدای شهرستان لامرد آرام خواهند گرفت.
قناعتی اظهار كرد: در هر كدام از این بخش‌ها و شهرستان‌ها پیكرهای مطهر ۲ شهید تشییع و خاكسپاری خواهد شد و به طور كلی ۳ مراسم تشییع شهدا در مناطق جنوبی استان فارس برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: مراسم شب وداع با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در بخش وراوی شهرستان مهر نیز شامگاه جمعه، ۸ مردادماه در محل خاكسپاری شهدا، جنب میدان شهید رجایی برگزار خواهد شد و به یاری خدا مراسم‌های تشییع و خاكسپاری نیز در ساعت ۷:۳۰ صبح روز شنبه، ۹ مردادماه با حضور اقشار مختلف مردم این بخش و شهرستان برگزار خواهد شد.
رئیس كنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس با بیان اینكه مراسم‌های شب وداع با شهیدان نیز به همین ترتیب یك شب قبل از برگزاری مراسم‌های تشییع در مكانی كه این شهدا به خاك سپرده خواهند شد، برگزار می‌شود، گفت: مراسم تشییع پیكر دو شهید گمنام دفاع مقدس در ساعت ۱۸ جمعه، ۸ مردادماه در بوستان معلم شهر اهل برگزار می‌شود.
وی با بیان اینكه مراسم تشییع و خاكسپاری دو شهید گمنام در بخش چاه‌ورز نیز در ساعت ۷:۳۰ صبح شنبه، ۹ مردادماه برگزار خواهد شد، گفت: زمینی كه این شهدا در آن به خاك سپرده می‌شوند توسط یكی از خانواده‌های شهدای این شهر در جنب حوزه مقاومت بسیج شهید مدنی اهدا شده است.
قناعتی به زمان برگزاری مراسم‌های شب وداع و تشییع و خاكسپاری دو شهید با نام در شهرستان لامرد اشاره كرد و گفت: مراسم وداع با پیكرهای مطهر شهید اسدپور و قائدی شامگاه پنج‌شنبه، ۷ مرداد در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) سپاه این شهرستان و در ساعت ۲۱ برگزار شده و مراسم‌های تشییع و خاكسپاری نیز در صبح روز جمعه، ۸ مرداد ساعت ۷:۳۰ صبح برگزار خواهد شد.
منبع: ایکنا
برچسب ها: تشییع شهدا
نظرات بینندگان