کد خبر: ۹۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵

سومین جلسه تسهیل و رفع موانع تولید خرم بید برگزار شد

سومین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان خرم بید با حضور مسئولان و سرمایه گذاران و تولیدکنندگان به منظور رصد مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی دارای مشکل تشکیل شد.

به گزارش شیرازه  سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور فرماندار خرم بید، روسای اداره‌های برق، تامین اجتماعی، شرکت پخش فراورده های نفتی، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، غفاری مدیر صندوق کار آفرین امید، مدیر عامل شهرک صنعتی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

علاوه بر مسئولان شهرستان، مدیر کارخانه کاغذ سازی بیدستان و سرمایه گذاران خانم فلاح تولید کننده پارچه سنتی، مهدوی تولید سنگ آنتیک، نوری‌زاده کارخانه صنایع تبدیلی و همچنین نماینده معادن شهرستان شرکت کنندگان دیگر این جلسه بودند.

در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مجید کشاورز رئیس اداره صنعت معدن شهرستان خرم بید ضمن تاکید بر برگزاری مستمر این جلسات در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی افزود: تشکیل این کارگروه  به منظور رصد مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی  است که این اتفاق بسیار مثبت بوده است.

وی افزود: امروز ایجاد اشتغال برای جوان‌های جویای کار در شهرستان؛ جز از طریق رونق اقتصادی و سرمایه گذاری میسر نمی‌باشد؛ لذا اولویت اصلی، تلاش برای ادامه کار واحدهای تولیدی با ظرفیت کامل است.

در ادامه این جلسه نیز متقاضیان سرمایه‌گذاراری و واحدهای صنعتی  مشکلات واحدهای خود اعم از نقدینگی، تقسیط بیمه کارگران، و اعطای تسهیلات با بهره کم  را مطرح نمودند.

در این جلسه سید کمال علوی فرماندار شهرستان خرم بید، جلسه رفع موانع تولید را یکی از جلسه‌ها اثر بخش شهرستان دانست که مصوبات آن بصورت کامل بررسی و عملی می گردد.

وی افزود: مشکلات پیش روی و وقفه ایجاد شده در چرخه تولید محصول، چند روز و چند سال نیست و با استفاده از منابع داخلی و سرمایه‌گذاران شهرستان می‌توان قدم‌های خوبی در بخش اشتغال پایدار برداشت و ضروری است دستگاه‌های اجرایی با تدبیر و چاره‌اندیشی موانع را از مقابل سرمایه گذار بردارند تا این امر موجب رونق تولید شهرستان شود.

 در ادامه سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، طرح‌های قابل سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفت و موارد مصوب شده شامل؛

- فلاح سرمایه‌گذار در تولید پارچه سنتی ضمن توضیح طرح خود خواستار حمایت ادارات برای صدور مجوز و اختصاص مکان جهت آموزش کارآموزان توسط فنی حرفه‌ای شد که مقرر گردید موضوع مجوز از طریق اتاق اصناف و پروانه کسب پیگیری شود و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نیز مکانی در خصوص ترویج این هنر فراموش شده تحت اختیار ایشان قرار دهند.

- مقرر شد ضمن معرفی مهدوی متقاضی احداث تولید سنگ آنتیک  به بانک کارآفرین امید، مدیر این طرح نسبت به خرید دستگاه‌های مورد نیاز اقدام و در اسرع وقت واحد خود را راه اندازی نماید.

- با توجه به تعطیلی چند روز اخیر کارخانه کاغذ سازی، ضمن توضیحات سید جواد واعظ پور مدیر این کارخانه مقرر گردید روسای ادارات خدماتی و صندوق کارآفرین امید همکاری لازم را با وی داشته باشند و مدیر کارخانه نسبت به راه‌اندازی مجدد آن اقدام نماید.

- طرح تولید صنایع تبدیلی و همچنین تولید گوهر سنگ‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفت که مصوب شد با همکاری مدیران بانک‌ها تسهیلات لازم جهت راه‌اندازی واحد تحت اختیار آنان قرار گیرد.

- پیگیری جهت حل مشکلات آب و سوخت معدن ثمین مقرر شد.

در پایان این جلسه فرماندار خرم بید بر به‌کارگیری نیروی بومی توسط سرمایه‌گذاران جهت انجام فرایند تولید تاکید کرد.


منبع: بام فارس؛

نظرات بینندگان