کد خبر: ۹۲۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
یک روز با مجموعه های فرهنگی فارس؛

«پاتوق کتاب» مکانی برای ارتقاء فرهنگ کتاب

پاتوق كتاب، در اصل يک کتاب‌فروشی است كه سعي می‌کند با گزينش کتاب‌های خوب، سلایق مختلف را راضی کند. آن‌هایی كه فلسفه‌دوست دارند، آن‌هایی كه رمان و شعر دوست دارند و آن‌هایی كه تربيت فرزندانشان از همه امور برایشان مهم‌تر است و یا خود، عاشق کتاب‌اند و دوست دارند فرزندانشان هم با خواندن کتاب‌های خوب، کتاب‌خوان شوند بهتر است به این مجموعه فرهنگی مراجعه کنند.
شیرازه، در میان زرق‌و‌برق خیابان‌های شهر و درحالی‌که روزمرگی بخشی از افراد جامعه را در خود غرق کرده است، موسسه‌ها و کانون‌های فرهنگی باهدف رشد و تعالی افراد، فعالیت‌هایی را به‌صورت هفتگی و یا روزانه در زمینه‌های مختلف ارائه می‌کنند. در این میان مساجد نیز که جایگاهی معنوی در میان ما مسلمانان و سایر ادیان الهی دارد؛ علاوه برمکانی برای راز و نیاز با پروردگار عالمیان، محیطی است برای همدلی و همراهی ساکنین یک منطقه جهت فراگیری یک تخصص و همچنین پُر کردن اوقات فراغت؛ کانون‌های فرهنگی مساجد این فرصت را به مردم یک محله می‌دهد تا با نشستن در کنار هم تا آنجایی که می‌توانند بخشی از مشکلات محله‌ی خود را با همراهی اهالی مسجد حل کنند.

فعالیت‌های فرهنگی و مناسبتی توسط مجموعه‌های خودجوش مردمی همیشه منشأ خیروبرکت برای افراد جامعه بوده است. فعالیت‌هایی که از روی اخلاص، توسط جوانان مؤمن و انقلابی در کمال گمنامی صورت می‌گیرد. شیرازه بنا دارد مانند گذشته مجموعه‌های فرهنگی موفق در سطح استان فارس را در سلسله گزارش‌ها هفتگی معرفی نماید.در سومین معرفی مجموعه‌های خودجوش انقلابی فرهنگی سراغ "پاتوق کتاب"شیراز رفتیم.

«پاتوق کتاب» مکانی برای ارتقاء فرهنگ کتاب

مردم ما خيلي كم كتاب می‌خوانند، این‌یک مشکل بزرگ است اما يك مشكل بزرگ‌تر هم وجود داشت که در شيراز، جايي نبود كه کتاب‌های خوب و با رويكرد جبهه فرهنگی انقلاب را يكجا بشود پیدا كرد، ورق زد و درنهایت آن را خريد!

نتيجه تلاش جمعی از جوانان فعال و فرهنگی شد «ایجاد پاتوق كتاب شيراز».

ابتدای کار از یک محیط دنج در یک‌خانه قدیمی و باصفا در خيابان شوریده شیرازی (سي متري سينما سعدي) شروع شد. یک ساختمان دوطبقه كه طبقه دوم مخصوص کودکان بود؛ با تزئیناتی کودکانه، و یک پاتوق باصفا هم در حیاط داشت.

حالا بعد از دو سال از شروع كار، از اين خانه قديميِ پرخاطره بار سفر بسته‌اند و جایی را در خيابان صورتگر راه انداخته‌اند به آدرس خیابان صورتگر نبش خیابان معدل، این مکان هم‌جایی تعریفی است هرچند خاطره جای قبلی همیشه در ذهن پاتوق دوستان ماندگار است.

پاتوق كتاب، در اصل يک کتاب‌فروشی است كه سعي می‌کند با گزينش کتاب‌های خوب، سلایق مختلف را راضی کند. آن‌هایی كه فلسفه‌دوست دارند، آن‌هایی كه رمان و شعر دوست دارند و آن‌هایی كه تربيت فرزندانشان از همه امور برایشان مهم‌تر است و یا خود، عاشق کتاب‌اند و دوست دارند فرزندانشان هم با خواندن کتاب‌های خوب، کتاب‌خوان شوند، بهتر است به این مجموعه فرهنگی مراجعه کنند.

«پاتوق کتاب» مکانی برای ارتقاء فرهنگ کتاب

در پاتوق کتاب جمع همه جمع است، سيد مهدي شجاعي، رضا اميرخاني، صادق كرميار و موسي نجفي. حجت الاسلام مجتبي تهراني و استاد فاطمی نیا. شهیدان بهشتی، چمران، مطهری. شاعران و نويسندگان كودك و نوجوان مانند ناصر كشاورز، مصطفي رحمان دوست، شکوه قاسم نیا، احمد اكبرپور و ...

«پاتوق کتاب» مکانی برای ارتقاء فرهنگ کتاب
پاتوق کتاب از یک کتاب‌فروشی صرف فراتر است و مشاوره کتاب، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی و ایجاد قفسه‌های ارزان و قابل‌حمل برای کتاب در ادارات و اماکن عمومی را هم باقوت و ایده‌های بکر اجرا می‌کند.

«پاتوق کتاب» مکانی برای ارتقاء فرهنگ کتاب

این روزها طرح تابستانه كتاب هم‌زمان با کتاب‌فروشی‌های منتخب كشور، در پاتوق كتاب هم اجرا می‌شود. طرح تابستانه كتاب يعني هر نفر می‌تواند تا 15 مردادماه 100 هزار تومان كتاب بخرد ولي با تخفيف 20 تا 25 درصد.
شما هم می‌توانید حداقل یک‌بار روح خود را در پاتوق کتاب تازه کنید.

نظرات بینندگان