کد خبر: ۹۲۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
از سوی اداره کل تامین اجتماعی فارس اعلام شد؛

از بازنشستگان، همسران بازمانده و ازکارافتادگان تجلیل می شود

در روز خانواده و تکریم بازنشستگان از بازنشستگان، همسران بازمانده و از کارافتادگان نمونه قدردانی می شود.

به گزارش شیرازه، مدیر کل تامین اجتماعی فارس این برنامه را در راستای عمل به آموزه‌های دینی مبنی بر تکریم سالمندان دانست و گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی روز خانواده و تکریم بازنشستگان را فرصتی مغتنم می‌داند تا از کسانی که سالیان متمادی در عرصه تولید، خدمت و اشتغال و در راه تأمین آسایش و رفاه خانواده مجاهدت کرده‌اند، تجلیل کند.

عبدالکریم نباتی افزود: انتخاب مستمری‌بگیران نمونه تأمین‌اجتماعی براساس ضوابطی از قبیل داشتن سابقه پرداخت حق‌بیمه، پیشرفت‌های تحصیلی، تدریس در مراکز رسمی آموزشی، موفقیت در رقابت‌های فرهنگی، علمی و ورزشی، خلق آثار فرهنگی، هنری و علمی در دوران بازنشستگی، انجام می‌شود.

وی تربیت فرزندان شایسته را نیز از دیگر ضوابط انتخاب مستمری‌بگیران نمونه عنوان کرد واظهار داشت: مدارک تحصیلی و موفقیت فرزندان در رقابت‌های ورزشی، علمی و هنری در این حوزه مورد توجه خاص گرفته و از جمله شاخصهای ارزیابی بازنشستگان به شمار خواهد رفت.

این مقام مسئول اظهار داشت: ارائه پیشنهاد یا خدمات مبتنی بر تجربیات مؤثر به دستگاه‌های اداری و اجرایی کشور در دوران بازنشستگی، ارائه پیشنهادهای مؤثر در بهبود کیفیت ارائه خدمات به مخاطبین سازمان تأمین‌اجتماعی، ارائه پیشنهادهای مؤثر در رفع چالش‌های سازمان تأمین‌اجتماعی وکارآفرینی و ایجاد اشتغال در دوران بازنشستگی نیز از دیگر ضوابط انتخاب مستمری‌بگیران نمونه محسوب می‌شود.

نباتی با برشمردن معیارهای انتخاب از کارافتادگان کلی نمونه وهمسران بازمانده بیمه‌شدگان متوفی گفت : شاخص های انتخاب از کارافتادگان کلی و همسران بازمانده با کمی تفاوت همانند انتخاب بازنشستگان می باشد وعلاوه بر معیارهای قبلی، مواردی از قبیل تعداد فرزندان تحت تکفل و موفقیت ایشان در عرصه های علمی ، فرهنگی و ورزشی در ملاک های ارزیابی انتخاب ایشان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس در پایان تصریح کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت www.farstamin.ir نسبت به دریافت اطلاعات و فرم های لازم اقدام نموده و تا پایان وقت اداری روز شنبه ١٦مردادماه فرم‌های تکمیل شده را همراه با مدارک مورد نیاز به شعبه تأمین‌اجتماعی مربوطه ارائه دهند.

گفتنی است از ١٢١هزار پرونده مستمری بگیر تامین اجتماعی در استان فارس ٧٥هزار پرونده بازنشستگی ، ٨ هزار پرونده از کارافتادگی و٣٨ هزارپرونده  خانوار بازماندگان می باشد که ماهیانه مبلغ  ١٥٢٠میلیارد ریال بابت مستمری به ایشان پرداخت می شود.

به گزارش شیرازه، ٢٥ ذیحجه مصادف با ششم مهرماه سال جاری مصادف با روز بازنشستگان و تکریم خانواده است.

نظرات بینندگان