کد خبر: ۹۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵

بهربرداری از 30 کیلومتر کوه‌راه در ارتفاعات شیراز تا پایان سال95

شهردار شیراز گفت: تا پایان امسال 30 کیلومتر کوه‌راه در ارتفاعات شیراز افتتاح و به شهروندان تقدیم می‌شود

به گزارش شیرازه، علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز، اشاره به اینکه این تعداد سالن ورزشی برای شهر شیراز کافی نیست گفت: باید تعداد سالن‌های ورزشی به قدری افزایش پیدا کند که هر محله دارای یک سالن ورزشی بوده و امکان استفاده از سالن ورزشی برای تمامی رده‌های سنی در محله‌ها وجود داشته باشد.

شهردار شیراز با بیان اینکه در طول 3 سال گذشته 33 زمین چمن مصنوعی توسط شهرداری ساخته و به مردم تقدیم شده است خاطرنشان کرد: پیش از آن در شهر شیراز زمین چمن مصنوعی وجود نداشت.

وی به پروژه‌های دیگر مانند ساخت و بهره‌برداری از 30 کیلومتر کوه‌راه در ارتفاعات شیراز و مسیرهای پیاده‌روی و سبزراه اشاره کرد و گفت: 30 کیلومتر کوه‌راه دیگر تا پایان سال ساخته می‌شود و هیئت ورزش‌های همگانی می‌تواند برای اجرای برنامه‌های ورزشی عمومی خود از این مسیرها نیز استفاده کند.

شهردار شیراز با بیان اینکه مسیرهای سلامت نیز به مرحله اجرا رفته و ظرف دو تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد افزود: 3 مسیر سلامت به طول 8 کیلومتر در شیراز ساخته شده که با برگزاری پیاده‌روی‌های خانوادگی به شهروندان معرفی می‌شود.

علیرضا پاک‌فطرت مجموعه کارهای صورت گرفته توسط شهرداری شیراز در زمینه ورزشی را نشان از اهمیت این موضوع برای شهرداری دانست و تصریح کرد: شهرداری شیراز نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی احساس مسئولیت دارد و برای شادابی جوان‌ها ارزش قائل است.

شهردار شیراز بیان کرد: هر چند ورزش برای عموم جامعه یک تفریح به شمار می‌رود اما باید ورزش قهرمانی تقویت و معرفی ورزشکاران نمونه شهر برای حضور در سطح ملی به عنوان یک هدف دست‌یافتنی با جدیت دنبال شود.

وی با بیان اینکه در دنیای کنونی بسیاری از کشورها به دلیل قهرمانی در رشته‌های مختلف ورزشی در سطح جهان معروف هستند عنوان کرد: از این رو تقویت ورزش و توسعه آن در سطح جامعه ضرورت دارد و استعدادهای جوانان و نوجوانان در رشته‌های مختلف ورزشی شناسایی شود.

شهردار شیراز از سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری، اداره ورزش و جوانان شیراز، مجموعه مدیران شهری و شورای شهر به ویژه اعضای کمیسیون فرهنگی برای تلاش در راستای توسعه ورزش و اجرای برنامه‌های مختلف ورزشی تقدیر و تشکر و از عدم استقبال این برنامه‌ها از سوی دیگر مسئولان شهر که می‌توانند با حضور خود سبب ترغیب بیشتر مردم به ورزش و حضور در برنامه‌های عمومی شوند انتقاد کرد.

نظرات بینندگان