کد خبر: ۹۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵

بیش از 5 درصد انگور بوانات بصورت غوره برداشت می شود

کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی بوانات گفت: سالانه نزدیک به 6 تن غوره از تاکستانهای شهرستان بوانات برداشت می شود.

به گزارش شیرازه  شهرستان بوانات با تولید سالانه بیش از 120 هزار تن انواع انگور و فراورده های آن از قبیل کشمش، آفتابی سایه خشک، مویز، آبغوره و شیره انگور یکی از شهرستانهای مهم در تولید این محصولات در استان فارس می باشد.

انگور نرسیده به غوره معروف است که مزه ای ترش دارد و آبغوره آن برای درمان بسیاری از امراض و در انواع سالاد ها و آش ها استفاده می شود.این روزها در شهرستان بوانات فصل برداشت غوره است و بازار آبغوره گیران این شهرستان داغ است.

هاشمی کارشناس باغبانی مدیریت جهادکشاورزی بوانات ضمن اعلام این مطلب گفت: برداشت محصول غوره از اواسط خرداد شروع شده و تا نیمه اول مردادماه در روستاهای شمالی شهرستان بطول می انجامد.

وی افزود: شهرستان بوانات مقام اول تولید انگور آبی در استان فارس را دارد که بالغ بر 32 نوع از ارقام مختلف انگور در این شهرستان کشت می شود که کار برداشت این محصول بهشتی در ابتدا به صورت غوره آغاز و و در ادامه به صورت تازه خوری و کشمش انجام می شود.

هاشمی تصریح کرد: غوره میوه ی سبز رنگ نارس انگور است که دارای طعم ترش می باشد. غوره دارای اسیدهای آلی مانند: اسید مالیک، اسید فرمیک، اسید سوکسینیک(Succinique Acid)، اسید اگزالیک، اسید گلوکولیک(Glucolique )و قند است.

غوره جهت گرفتن آبغوره برای استفاده در انواع سالاد ها و آش ها و غور غوره که انواع خورشت ها استفاده می شود.

منبع: حرف رسا،

نظرات بینندگان