کد خبر: ۹۲۵۶۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵

آذری مدیر کل آموزش‌وپرورش فارس کنار می‌رود / کشمکش‌های اصلاح‌طلبان برای کسب صندلی دستگاه تعلیم و تربیت

کنشگران سیاسی اصلاح طلب و معتدل نزدیک به دولت، برای به دست آوردن کرسی مدیر کلی آموزش و پرورش استان فارس دست به رقابت بسیار سنگینی زده‌اند.
به گزارش شیرازه، حمید رضا آذری، مدیربازنشسته آموزش و پرورش استان فارس، به زودی صندلی ریاست این سازمان را ترک خواهد کرد.

مجلس شورای اسلامی، به کارگیری نیروهای بازنشسته در سازمان های دولتی را سالهاست که منع کرده است.اگرچه دولت یازدهم این تخلف آشکار را بارها انجام داده و این بار تصمیم گرفته شده در ماه‌های باقی‌مانده از عمر دولت یازدهم شخص دیگری به جای آذری جایگزین شود.

از این‌رو کنشگران سیاسی اصلاح طلب و معتدل  نزدیک به دولت، برای به دست آوردن کرسی مدیر کلی آموزش و پرورش استان فارس دست به رقابت بسیار سنگینی زده‌اند.

بر اساس این گزارش، یک منبع آگاه اصلاح طلب گفت: برای جایگزینی آذری چهار نفر مطرح هستند که برای به صندلی نشاندن هر کدام کشمکش های فراوانی در حال انجام است.

وی افزود: علی عسکر جمشیدی،  غلامعلی حق شناس، عبدالرسول احمدی،  و سید حجت الله حسینی خفری، کاندیدای رد صلاحیت شده مجلس از حوزه انتخابیه جهرم چهار فردی هستند که برای نشستن بر کرسی مدیر کلی به عنوان گزینه های مطرح نام برده می شوند. 

این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود ادامه داد: طیف اصلاح طلب تندرو معافیان از جمله اسکندرپور، انصاری لاری و شاه‌حسنی همچنین، طیف اصلاح طلب معتدل همچون نوذر امامی و عبدالرزاق موسوی ویکی از معاونین استاندار و در نهایت شخص آذری مدیر کل فعلی هر کدام از یکی از گزینه ها حمایت می کنند و میدان رقابت اصلاح طلبان دچار کشمکش های داخلی می باشد.

وی خاطر نشان کرد: شخص استاندار طبق میل باطنی و رویه کنونی علاقه مند به استفاده از یکی از برادران هموطن لر و همزبان خود در این مناصب است، از این‌رو از یکی از گزینه ها  برای تکیه بر صندلی مدیر کلی آموزش و پرورش استان پهناور فارس حمایت می‌کند اما به دلیل فشار سنگین طیف تندرو اصلاحات، ناچار به عدول از تصمیمات و گرایشات قبلی خود شده و به سمت شخص مورد نظر افراطیون تمایل  پیدا کرده است.

باید منتظر بود و دید که در آینده نزدیک چه کسی بر کرسی دستگاه تعلیم و تربیت استان فارس تکیه می‌زندو آیا دغدغه های سیاسی بر مشکلات معلمان و دانش آموزان رجحان خواهد یافت؟
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
0
قطعا«دغدغه های سیاسی بر مشکلات معلمان و دانش آموزان» رجحان خواهد یافت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
0
سلام
اگر اطلاعاتی که به مخاطب می دهید غلط باشد قطعا دفعات بعد اعتماد مخاطبین را از دست می دهید اطلاعات در مورد قانون بازنشستگی غلط ااست طبق مصوبه مجلس قبلی ایثارگان می توانند ادامه خدمت دهندوایشان جز ایثارگان هستند
حسین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
0
ایشان چند سال قبل باز نشسته شده اند وزمانی که مدیر کل شده اند باز نشسته بودند قانون هم عطف به ماسبق نمی شود علت تغییرات در وزارت هم همین است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
0
ایشان بازنشسته هستند هفته قبل آقای چهر بند از مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران به همین علت که بازنشسته است و منع قانونی دارد کنار گذاشته شد
زندی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
0
سلام.خواهش میکنم از اسم قوم لر و یا هر قومی در اظهاراتتون استفاده نکنید و این قوم را در شیراز بیگانه فرض نکنید. همانطور که از قدیم نام اتابکان لر و کریم خان زند با تاریخ شیراز آمیخته شده پس لر ها ساکنین قدیمی شیراز بودند و هستند.