کد خبر: ۹۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
رئیس سازمان دانش آموزی لامرد خبر داد:

حضور دانش آموزان لامردی در اردوی استانی تشکیلات پیشتازان و فرزانگان

رئیس سازمان دانش آموزی لامرد گفت:دانش آموزان دختر و پسر لامردی در اردوی ارزشیابی آموزشی تشکیلات فرزانگان و پیشتازان شرکت کردند.

به گزارش شیرازه  بهرام حسین زاده در گفتگویی در خصوص برگزاری اردوی ارزشیابی آموزشی تشکیلات فرزانگان و پیشتازان، اظهار کرد: در دوره اول و دوم این طرح که از تاریخ 25 تیر لغایت 30 تیر ماه برگزار شد،  اعضای تشکیلات دانش آموزی فرزانگان دوره اول و دوم متوسطه دختران، در محل اردوگاه شهید دستغیب شیراز ، در دوره های آموزشی پیش بینی شده حضور یافتند که از شهرستان لامرد نیز دو تیم 7 نفره دانش آموزی حضور داشتند.

رئیس سازمان دانش آموزی لامرد افزود: این دانش آموزان در روز پایانی اردو و در اقدامی زیبا، هنر آشپزی خود را در قالب نمایشگاهی با عنوان شام ایرانی ، ارائه نمودند .

وی همچنین خاطر نشان کرد: مرحله سوم و چهارم این اردوی آموزشی نیز از تاریخ 31 تیر ماه لغایت 6 مرداد ، و با حضور بیش از 400 دانش آموز پسر منتخب مدارس دوره اول و دوم سراسر فارس ، که به عنوان یاور مربی در این اردو شرکت می کنند، برگزار می گردد که دو تیم دانش آموزی 7 نفره از مدارس متوسطه اول و دوم نیز از شهرستان لامرد حضور می یابند.

حسین زاده همچنین به ملاک ها و شاخص های انتخاب جهت حضور در این اردوها اشاره کرد و گفت: مربیان براساس تلاش ها و فعالیت های چشمگیر در تشکیلات فرزانگان و پیشتازان و همچنین علاقمندی جهت شرکت های در اردوهای آموزشی تشکیلاتی، دانش آموزان را انتخاب کردند.

رئیس سازمان دانش آموزی لامرد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این اردو دانش آموزان با مهارت های اردویی شامل" هویت سازمانی، نظام جمع، چوب بندی و گره ها، جهت یابی و نقشه خوانی، چادرزنی، هم اندیشی، امداد و کمک های اولیه آشنا شدند.

گفتنی است در پایان برگزاری این اردوها، براساس نظام نامه نشان و درجات، به دانش آموزان درجه اعطا شد.

بنا به گفته مسئولان استانی، پس از ارزشیابی این دوره،  دانش آموزان و مربیان منتخب برای شرکت در اردوی مرحله کشوری به عنوان "اردوی  ملی "که اواخر مردادماه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می گردد  معرفی و اعزام می شوند.

منبع: لامرود،
نظرات بینندگان