کد خبر: ۹۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

هیچ بانکی وام هزار میلیاردی با سود کم نمی دهد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به کمبود اعتبارات برای ساخت پروژه های بزرگی همچون بیمارستان 1400 تخت خواب شیراز گفت: اگر بخواهیم به اعتبارات دولتی اکتفا کنیم که سالیانه 4 تا 5 میلیارد تومان پرداخت کنند ساخت این مجموعه بیش از 200سال به طول خواهد انجامید.

به گزارش شیرازه ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز  پیرامون قرارداد اخیر منعقد شده با شرکت های خارجی توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت : این بحث تنها پیرامون علوم پزشکی شیراز نیست و این اقدامی بوده که با صلاحدید وزارت بهداشت انجام شده است.

ایمانیه با اشاره به اعتبارات دولتی و کمبود این اعتبارات برای ساخت پروژه های بزرگی همچون این بیمارستان 1400 تخت خواب شیراز تصریح کرد : اگر بخواهیم به اعتبارات دولتی اکتفا کنیم که سالیانه 4 تا 5 میلیارد تومان پرداخت کنند ساخت این مجموعه بیش از 200سال به طول خواهد انجامید.

وی در ادامه افزود : اگر بخواهیم از بانک های داخلی وام بگیریم و یا اینکه وزارت بهداشت وام بگیرد که متاسفانه سود بانکهای داخلی 20 درصد است. بنا براین از مکانیسم استفاده کرده که از بانکهای خارجی که مثلاً بانک مربوط به ما از یکی از بانک های کره جنوبی بصورت اخذ وام با سود تقریباً 2 الی 3 درصد که درواقع سود آن 0.1 درصد از سود بانک های ایرانی است.

نماینده وزارت بهداشت در استان فارس با اشاره به بحث شرکت های داخلی و بانک های داخلی بیان کرد : حالا هر بانک ایرانی یا صندوق قرض الحسنه ای که چنین وامی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار بدهد ما قدردانش هستیم و استقبال هم  می کنیم و این قرارداد با شرکت کره ای رو لغو می کنیم .

وی با اشاره به سئوالی پیرامون سود حاصل از این بیمارستان و سهم مشارکت این شرکت خارجی ابراز داشت: سود حاصله برای دانشگاه و وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران است و فقط نقش این شرکت ها سرمایه گذاری است به این صورت که 85% از هزینه ها را طرف خارجی می پردازد و مابقی هم می بایست آورده ما باشد که هیچگونه مالکیتی هم نخواهند داشت.

ایمانیه افزود : حتی کارگران و مهندسین از داخل هستند و تجهیزات هم هرآنچه که در ایران وجود داشته باشد از داخل تامین می شود و این پرداخت بصورت فاینانس هست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان پیرامون برخی از شرکت های متقاضی دریافت این پروژه تاکید کرد : من از همین جا اعلام میکنم که اگر شرکتی داخلی حاضر هست با همین شرایط اخذ سود 2درصدی و حدوداً هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته باشد ، ما با آغوش باز استقبال خواهیم کرد و قرار با شرکت خارجی رو هم لغو می کنیم.

منبع: غریو

نظرات بینندگان