کد خبر: ۹۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
نماینده نی ریز و استهبان در کمیسیون فرهنگی مطرح کرد:

قانون منع استفاده از ماهواره باید اصلاح شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه با توجه به تغییر شرایط جامعه باید اصلاح قانون منع ماهواره را مدنظر داشت، تصریح کرد: با اصلاح این قانون می‌توان استفاده از ماهواره را تحت کنترل گرفت.

به گزارش شیرازه   اصغر مسعودی نماینده نی‌ریز و استهبان با اشاره به ضرورت اصلاح قانون منع استفاده از ماهواره، گفت: قانون منع استفاده از ماهواره در حالی اجرا می‌شود که بسیاری از مردم برخلاف قانون، از ماهواره استفاده می‌کنند؛ بنابراین با توجه به تغییر شرایط جامعه نسبت به زمانی که این قانون تصویب شده، باید اصلاح آن را مدنظر داشت چرا که قانون منع ماهواره مردم را به سمت انجام خلاف قانون سوق داده است.

نماینده نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه با اصلاح این قانون می‌توان استفاده از ماهواره را تحت کنترل گرفت، افزود: در کنار اصلاح قانون، آموزش خانواده‌ها به منظور چگونگی استفاده از ماهواره بسیار مهم است اما رفتارهای سلبی و منع صددرصد آن طی سالیان گذشته سبب شده آسیب‌های بسیاری به خانواده‌ها و جوانان وارد شود چرا که از وسیله‌ای استفاده می‌کنند که نسبت به نحوه استفاده از آن آموزش ندیده و آگاهی لازم را ندارند.

وی همچنین تأکید کرد: چه بسا با آزاد شدن ماهواره و افزایش آگاهی‌ها، تمایل خانواده‌ها نسبت به استفاده از آن کاهش یابد؛ در واقع مدیران باید پس از سال‌ها رفتار سلبی و برخورد مجرمانه با ماهواره به این نتیجه برسند که مقوله ماهواره نیاز به فکر اساسی و منطقی دارد و باید برای آن برنامه‌ریزی کنند.

مسعودی ادامه داد: بسیاری از مردم روستاها و شهرهای مرزی به دلیل عدم دسترسی به شبکه‌های داخلی از شبکه‌های ماهواره استفاده می‌کنند و متأسفانه این ضعف ارتباطات با وجود رشد تکنولوژی هنوز در ایران همچنان وجود دارد؛ کسی هم به فکر مردم این مناطق نیست و تنها شعار مرگ بر ماهواره را سر می‎دهند.  

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نمی‌توان گفت همه برنامه‌های ماهواره مخرب است، افزود: یکی از راهکارهای عملیاتی دیگر برای همراه کردن مردم با شبکه‌های داخلی، گلچین برخی از برنامه و فیلم‌های جذاب ماهواره و بازپخش‌شان در رسانه ملی است.

در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت

نظرات بینندگان