کد خبر: ۹۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
با حضور مسئولین استانی وشهرستانی؛

اختتامیه چهارمین المپیاد آماده طرح دادرس دانش آموزی فارس در سپیدان برگزار شد

مراسم تقدیر از برترین های چهارمین مسابقات المپیاد آماده طرح دادرس در مرحله استانی در گروه دختران با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی سپیدان برگزار شد.

به گزارش شیرازه  مراسم اختتامیه چهارمین المپیاد استانی آماده ویژه 14 تیم‌ منتخب دختران در مرحله شهرستانی با هدف سنجش آمادگی و توانایی این دانش آموزان و همچنین انتخاب برترین‌های استان فارس در سالن همایش دانشگاه آزا اسلامی واحد سپیدان وبا حضور مسئولان استانی وشهرستانی برگزار گردید.

در این مراسم ابتدا رحیمی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سپیدان ضمن عرض خیر مقدم حضور مدعوین ومیهمانان  به بیان گزارش ونحوه برگزاری این المپیاد پرداخته و از فرماندارو نماینده شهرستان و مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس درخواست اتمام پروژه ساختمان امداد جاده ای دالین  ودیگر طرح ها را خواسار شد .

در ابتدای این مراسم رئیس جمعیت هلال احمر سپیدان در سخنانی بر تسریع مراحل پیشرفت فیزیکی پروژه عمرانی پایگاه امداد جاده ای دالین تاکید کرد.


محمدمیثم رحیمی همچنین خواستار راه اندازی خانه هلال در بخش بیضا شد و گفت: تحقق شعار سال در اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی، اقتضا می کند که با حداقل تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی بتوانیم به حوادث مختلف امدادرسانی نماییم.

رحیمی راه اندازی خانه هلال را فرصتی در همین راستا ارزیابی کرد و افزود: تمرکز نیروها و امکانات در مرکز شهرستان، سرعت امدادرسانی به حوادث، به ویژه حوادث بخش ها و روستاهای تابعه، را کاهش می دهد و به همین منظور تلاش می کنیم با ایجاد خانه های هلال و تجمیع فعالیت های داوطلبی، نیروی انسانی مورد نیاز در حوادث و توجیه نسبت به اهداف و ماموریت های آموزشی، امدادی و عام المنفعه جمعیت هلال احمر را تربیت کنیم.

صالح مشتاقی لار فرماندار شهرستان سپیدان در این مراسم گفت: قرارگرفتن کشور ایران روی کمربند زلزله باعث شده تا ما خود را برای حوادث های روزانه آماده کنیم  و این آمادگی می بایست در نیروهای جوان تر با توجه به قرار گرفتن شهرستان سپیدان وباتوجه به شرائط زمستانی وتابستانی  وبروز حوادثی هایی از قبیل سیل وتصادف بیشتر مورد توجه قرار گیرد .

وی ادامه داد: امدادگران شهرستان در این مدت ثابت کرده اند بدون هیچ چشمداشتی توانسته اند در تمامی حوادث رخ داده در سطح شهرستان در خدمت به همنوعان خود گاههایی اساسی بردارند .


فرماندار شهرستان اظهار داشت: کمک به هم نوع و خدمت به مردم شعار و هنر بزرگ اعضای خانواده جمعیت هلال احمر است که بدون هیچ چشم داشت مادی و مالی صورت می پذیرد.

 مشتاقی لار با ابراز خرسندی از رویکرد آموزش محور جمعیت هلال احمر در مدارس، اظهار کرد: تداوم و هدفمندی آموزش های امدادی، موجب به حداقل رسیدن تبعات منفی حوادث و سوانح و همچنین سلامت و ایمنی نیروهای انسانی به عنوان سرمایه های اجتماعی کشور خواهد شد.

وی همچنین از آمادگی فرمانداری سپیدان برای اختصاص بخشی از اعتبارات مورد نیاز پایگاه امداد و نجات بین شهری دالین در محور شیراز – سپیدان خبر داد.

 


سید عبدالرحمن موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان زندگی را بر دو قسم شمرد وافزود : زندگی یک جنبه فرهنگی دارد ویک جنبه فنی؛ انسان برای رسیدن به رشد وتعالی باید در هردوزمینه وبه صورت موازی تخصص وتبحر داشته باشد .

 موسوی انور با اشاره به ابتکار سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در زمینه طرح دادرس «دانش آموز آماده در روزهای سخت» و برکات اجرای این طرح در مدارس، یادآور شد: مطابق با آموزه های اسلامی و معارف دینی، خداوند بزرگترین دادرس انسان ها است.

وی تاکید کرد: همه انسان ها باید تلاش کنند رابطه خود با خداوند را اصلاح و تقویت کنند چرا که خداوند به عنوان بزرگترین دادرس، در عرصه های خطر و شدائد و بلایا، از انسان دستگیری می کند و یاد او آرام بخش قلب ها می باشد.

جعفری مدیر عامل جمعیت هلال احمر به عنوان آخرین سخنران مراسم اختتامیه چهارمین المپیاد استان فارس افزود : تشکیل کانون‌های دانش آموزی هلال احمر و طرح ملی دادرس در مدارس با هدف تربیت دانش آموزان بر محور فعالیت‌های بشردوستانه و خیرخواهانه و لزوم آمادگی در شرایط سخت، در حوزه‌های مختلف از جمله اهداف فعالیت های جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش است.


جعفری تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر باید ابعاد مختلف حوادث و آسیب‏ها را بشناسد و راه‏های پیشگیری از آنها را با ارائه آموزش‌های لازم بین آحاد مردم نهادینه سازد، تا رعب و ترس از دل آنان خارج شود.

وی نقش جوانان و فعالان جمعیت هلال‌احمر که بدون اجر و مزد مشغول انجام خدمت‌رسانی هستند را ستودنی دانست و خطاب به آنان گفت: مردمی بودن شما امدادگران بدون چشم داشت در عرصه‌های مختلف از جمله بحران و سوانح طبیعی حضوری چشمگیر داشته که به طور قطع این خدمات مورد رضایت خداوند قرار می‌گیرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس در این مراسم با قدردانی از تلاش دست اندرکاران برگزاری مسابقات استانی المپیاد آماده طرح دادرس، به ویژه معاونت امور جوانان جمعیت استان و شعبه سپیدان، در سخنانی گفت: هدف از برگزاری این مسابقات علاوه بر افزایش شور و نشاط میان دانش آموزان، کنترل استرس، بالابردن روحیه همکاری و از همه مهمتر افزایش سطح آگاهی و مهارت آنها در شرایط سخت است.

جعفری این مسابقات را مقدمه ای برای رقابت سالم میان نوجوانان در عرصه خدمت به همنوع دانست و افزود: ضرورت دارد فرهنگ بشردوستی و کمک به همنوع را در نسل آینده ساز کشور از سنین کودکی و نوجوانی نهادینه کنیم.

جعفری با اشاره به رویکرد آموزش محور طرح دادرس در چهارمین سال فعالیت در مدارس، تصریح کرد: آموزش، دغدغه جمعیت هلال احمر است و همواره باید با بهره گیری از رویکردهای نوین و تاثیرگذار آموزشی، نگاهی ویژه به این مقوله داشت.

وی با قدردانی از همکاری تنگاتنگ آموزش و پرورش با جمعیت هلال احمر در اجرای برنامه های مشترک مانند طرح دادرس، ادامه داد: در نظر داریم با ادامه روند آموزش های امدادی ویژه تیم های دادرس سراسر استان فارس، آمادگی لازم را در دادرسان هلال احمری حفظ نموده و ارتقاء دهیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس در بخش دیگری از سخنان خود به دغدغه ها و اولویت های این جمعیت نسبت به شهرستان سپیدان پرداخت و تصریح کرد: شرایط مساعد اقلیمی، اعتدال آب و هوایی و جاذبه های طبیعی، شهرستان سپیدان را به یکی از قطب های گردشگری استان فارس تبدیل نموده است.

جعفری با اشاره به حجم بالای مسافرت ها به این شهرستان به ویژه در ایام تعطیلات، یادآور شد: تردد سنگین در محور مواصلاتی شیراز – سپیدان، ضرورت اتخاذ تدابیر و ساز و کارهای امدادی ویژه در این محور، از جمله تکمیل هر چه سریعتر پایگاه امداد جاده ای دالین، را مضاعف نموده است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر فارس از محل اعتبارات استانی، بخشی از منابع مالی مورد نیاز پروژه عمرانی پایگاه امداد جاده ای دالین را تامین نموده است، گفت: تکمیل و اتمام مراحل احداث این پایگاه نیازمند مساعدت ویژه نماینده و فرماندار سپیدان از محل اعتبارات شهرستانی، از جمله دو درصد اعتبارات نفت و گاز، است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس در پایان با تبیین اهداف چهارگانه جمعیت هلال احمر، از انعقاد تفاهم نامه های مشترک این جمعیت با تعدادی از دستگاه های اجرایی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه ها گامی در جهت هم افزایی و استفاده از ظرفیت ها و خدمات متقابل طرفین امضا کننده می باشد و تعهدات دوسویه ای را ایجاد می نماید.

بنا به این گزارش شهرستان فراشبند مقام اول این مسابقات را در گروه دختران به خود اختصاص داد و شهرستان های نی ریز و سپیدان به ترتیب دوم و سوم شدند و شهرستان مهر نیز به عنوان تیم برتر اخلاق معرفی گردید.


در این مراسم همچنین به سرپرستان و مربیان 8 تیم شرکت کننده در مسابقات لوح تقدیر اهدا شد و برای تمامی شرکت کنندگان در المپیاد، گواهی حضور صادر گردید.

فاطمه مرادی، فاطمه کرمی، ناهید اسفندیاری پور، آیدا ذبیحی، نگین برزگرلو، فریده ذوالفقارلو، ساغر یزدان پناه، ریحانه پناهی، زهرا پوراسمی، مبینا زارعی، محدثه بستانیان، دنیا ذوالفقاری خو، محدثه پوربهروزان و شکوفه قربانی کوهی اعضای تیم برتر (شهرستان فراشبند) را در این مسابقات تشکیل می دادند.


فاطمه سادات مرتضوی، زینب کشتکار، مریم عابری، نگین سلطانی، مریم هیهات، رویا صمدی، فرزانه یاری، زهرا فاضلی، فاطمه سالخورده، حدیث قربانیان، فاطمه جبالی، زینب گل بو، فاطمه پاک نیت و صدف سلیم جواهری، اعضای تیم دوم (شهرستان نی ریز) در این مسابقات بودند.

آیدا شریفی، آیدا رحیمی، آیدا احمدی، زینب فرجی، ساناز مؤمنی، سارا معینی، زهرا آموزگار، زهره نعمتی، سارا آزادی، شقایق شمشیری، عاطفه رمضانی، مریم آزادی و نازنین کرمی، به عنوان اعضای تیم سوم (شهرستان سپیدان) در این مسابقات حضور داشتند.

اسامی اعضای تیم برتر اخلاق (شهرستان مهر) نیز در این مسابقات عبارتند از: مبینا اسماعیلی، زهره اکبری، مریم زارعی، مریم اکبری، زهرا حسینی، لیلا رمضانی، فاطمه پورگله دار، فاطمه کریمی، فاطمه اردوانی، لیلا روستا، راضیه اکبری، مریم عباس محمودی، زهرا رمضانی و فاطمه سالارپور.


منبع:مارگون،
نظرات بینندگان