کد خبر: ۹۲۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵

۵۰ پروژه خدماتی و فرهنگی در شیراز افتتاح شد

۵۰ پروژه خدماتی و فرهنگی به ارزش ۴۳۰ میلیارد ریال در شیراز به بهره برداری رسید.
به گزارش شیرازه، پیش از ظهر امروز در آئینی بهره‌برداری از 50 پروژه عمرانی مربوط به شهرداری شیراز به ارزش 430 میلیارد ریال آغاز شد.

علیرضا پاک‌فطرت، شهردار شیراز در این آئین بخش عمده این پروژه‌ها را مربوط به حوزه خدمات شهری دانست و اظهار داشت: بهره‌برداری از 2 ایستگاه آتش‌نشانی و 40 دستگاه ماشین‌آلات آتش‌نشانی، راه‌سازی، امور شهری، فضای سبز و غیره از جمله مهم‌ترین این پروژه‌ها است.

شهردار شیراز ارزش ریالی هر ایستگاه آتش‌نشانی در بخش اجرا، ماشین‌آلات و تجهیزات را به طور متوسط 5 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ایستگاه‌ها به دوربین مجهز متصل هستند.

به گفته پاک‌فطرت با افزایش این دو ایستگاه‌، تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در سطح شیراز به 19 ایستگاه و مدت زمان رسیدن به محل حادثه به کمتر از 5 دقیقه می‌رسد.

وی درباره پروژه کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح باهنر جنوبی در کمربندی شیراز گفت: ساخت این تقاطع وظیفه شهرداری نبوده اما به دلیل حساسیت شورای شهر نسبت به حوادث جانی در کمربندی شیراز، شهرداری ساخت آن را برعهده گرفت و با این تقاطع در مجموع 4 تقاطع در کمربندی شیراز توسط شهرداری در حال ساخت است.

رمضان امینی، معاون اجرایی شهرداری شیراز، نیز در این آئین بهره‌برداری از ایستگاه آتش‌نشانی شهید بهروز گفت: این ایستگاه در زمینی به مساحت 3 هزار و 200 مترمربع با اعتبار یک میلیارد و 900 میلیون تومان آماده بهره‌برداری شده است.

وی با بیان اینکه ایستگاه فوق توسط سازمان عمران شهرداری شیراز ساخته شده است، افزود: این ایستگاه به نام زنده‌یاد شهید بهروز، از شهدای حادثه برمشور نامگذاری شده است.

معاون شهردار شیراز با اشاره به اینکه نقش مردم در ایمنی و امداد اهمیت بسیزایی دارد، تصریح کرد: حضور 26 هزار آتش‌نشان داوطلب در اقشار مختلف کلانشهر شیراز نشان از توجه مردم به این حوزه دارد.

امینی با تصریح اینکه تلاش‌های زیادی در حوزه خدمات شهری، مدیریت پسماند، فضای سبز، مشاغل و میادین و آتش‌نشانی برای بهبود و ارائه خدمات بهتر در مناطق 10 گانه شهرداری شیراز انجام شده است خاطرنشان کرد: در تمامی پروژه‌ها کیفیت خدمات و استمرار آنها مد نظر بوده است.

وی بیان کرد: پروژه تامین روشنایی کمربندی در دو فاز با اعتبار 2 میلیارد و 100 میلیون تومان از دیگر پروژه‌هایی بوده است که همزمان با ایستگاه آتش‌نشانی شهید بهروز امروز به بهره‌برداری رسید.

معاون اجرایی شهردار شیراز عنوان کرد: خرید کانکس در کمپ‌های زیباشهر و باغ جنت به میزان 2.5میلیارد تومان، نوسازی 100 کانکس مطبوعاتی به منظور زیباسازی شهری از دیگر خدمات شهرداری شیراز در افتتاح همزمان 50 پروژه بوده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان