کد خبر: ۹۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری شیراز:

شیراز به‌سوی شهری هوشمند حرکت می‌کند

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز گفت: شیراز به‌سوی شهری هوشمند حرکت می‌کند.

به گزارش شیرازه، سعید حیدری مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز در نمایشگاه الکامپ و تلکام در نمایشگاه بین‌المللی شیراز اظهار داشت: پانزدهمین نمایشگاه الکامپ و سومین نمایشگاه تلکام در شیراز در حال برگزاری است و شهرداری شیراز نیز به‌عنوان مجری طرح شهر هوشمند، امروز در این مکان حضور دارد و از حامیان این نمایشگاه محسوب می‌شود.

وی گفت: تلکام در واقع به بخش صنعت مخابرات و ارتباطات کشور اشاره دارد و در غرفه‌های تلکام مشاهده می‌کنیم که آخرین دستاوردهای صنعت مخابرات و ارتباطات به نمایش درآمده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز ادامه داد: الکامپ نیز به دستاوردهای بخش الکترونیک، رایانه و تجارت الکترونیک گفته می‌شود و غرفه‌های بسیاری اقدام به ارائه این دستاوردها کرده‌اند.

این مسؤول تصریح کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز در دو سال گذشته با هدف ایجاد شهرداری هوشمند شروع به فعالیت کرده است و هم‌اکنون قصد دارد خدمات خود را در حوزه شهری نیز ارائه دهد و شیراز را به شهری هوشمند تبدیل کند.

حیدری افزود: عنصر اصلی یک شهر هوشمند، شهروند هوشمند بوده و دلیل حضور و حمایت پررنگ شهرداری شیراز در این نمایشگاه، معرفی آخرین دستاوردهای رایانه‌ای، مخابراتی و الکترونیکی به شهروندان است.

وی بیان کرد: شهر هوشمند چند مؤلفه مانند شهروند هوشمند، حمل‌ونقل هوشمند، حاکمیت هوشمند، اقتصاد هوشمند و... دارد و برای مثال در زمینه حمل‌ونقل هوشمند ما از طریق علم روز IT پروژه‌هایی در سطح شهر اجرا می‌کنیم که برای مثال از بار ترافیک شهری کاسته می‌شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز اضافه کرد: در گذشته تصور می‌شد با اجرای طرح حمل‌ونقل عمومی می‌توان بار ترافیک شهری را کم کرد اما محققان معتقد هستند که علم IT این معضل را بهتر حل می‌کند.

این مسؤول با اشاره به مفهوم شهر هوشمند بیان داشت: امروز سازمان ما با تهیه یک نقشه هوشمند و قابل‌نصب بر روی گوشی همراه توانسته است عوارض شهری مانند ترافیک آنلاین شهر، نزدیک‌ترین خدمات شهری و ... را در خدمت شهروندان قرار دهد.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین تفاوت مدیریت شهری ما با دیگر کشورها این است که ما مدیریت یکپارچه شهری نداریم و امیدواریم با ارائه خدمات IT این خلأ را پرکنیم چراکه IT توان این کار را دارد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان