کد خبر: ۹۲۵۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس:

مسئولی که توان پذیرفتن امر و نهی مردم را ندارد کنار برود/ مسئولان خود را طلبکار مردم ندانند

رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اگر مسئولی اجازه نمی‌دهد دیگران بر او نظارت کنند، باید خودش مسئولیت را کنار گذارد.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۶ مردادماه در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه این استان با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خواستار مطالبه‌گری رسانه‌ها از مسئولان نظام اسلامی شد و گفت: تمام مسئولان در نظام اسلامی باید بداند وقتی که مسئولیتی را به عهده می‌گیرند، مورد امر و نهی و نظارت مردم قرار می‌گیرند و اگر کسی چنین چیزی قبول ندارد نباید مسئولیت را بپذیرد و این مسئله باید برای تمام مسئولان جا بیفتد.

وی در ادامه با بیان این‌که همه مسئولان باید خود را بدهکار نظام بدانند نه طلبکار،افزود: دلیل کسانی که برداشت‌های غیرشرعی را انجام دادند این است که خود را طلبکار نظام می‌دانند، در صورتی که اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رواج یابد دیگر چنین مسائلی رخ نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رصاف اظهار کرد: باید این مسئله برای مسئولان جا افتد که برخی از روزها را به مردم یا زیردستان خود اختصاص دهند تا مردم آن تذکراتی که احساس می‌کنند را به مسئولان بیان کنند و اگر چنین چیزی رخ دهد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی کسی منکری را می‌بیند نباید بترسد که سخن گفتن و امر به معروف و نهی از منکر او سبب اخراجش می‌شود و این بدترین حالت است و اگر جایی این فضا حاکم است باید این فضا شکسته شود و اگر مسئولی اجازه نمی‌دهد دیگران بر او نظارت کنند، باید خودش مسئولیت را کنار گذارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رصاف بیان کرد: معمولاً انسان‌های سودجو از به حاشیه رفتن این دو فریضه در طول تاریخ بیشترین بهره را برده‌اند و این‌ها افراد منافقی هستند که برای اهداف پلید خود برنامه‌ریزی می‌کنند تا افراد نسبت به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت باشند.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای سایر فرایض است و همه باید نسبت به این دو فریضه احساس مسئولیت جدی‌تری داشته باشند و در این زمینه از رسانه‌ها انتظارات بیشتری می‌رود که در این قضیه پیشگام باشند./۹۱۹/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
0
لطفا آب شرب شهر بوانات رو پیگیری کنید. تشکر خصوصا شهرک مهر بوانات
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
0
شما می فرمایید کو گوش شنوا