کد خبر: ۹۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۵
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز:

طرح معاوضه کتاب در شیراز اجرا می‌شود

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز از اجرای طرح معاوضه کتاب با کاغذهای باطله همراه با برپایی نمایشگاه کتاب در شیراز خبر داد.

به گزارش شیرازه، احمد همتی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: طرح معاوضه کاغذهای باطله و کتاب‌های کهنه با کتاب نو همراه با برپایی نمایشگاه کتاب در شیراز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از فرهنگسراهای شیراز میزبان این طرح هستند افزود: نمایشگاه‌های کتاب که در فرهنگسراها برپا می‌شود با دیگر نمایشگاه‌های در سطح شهر متفاوت است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه این طرح برای نخستین بار در شیراز به صورت گسترده در سطح شهر اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ترویج و گسترش فرهنگ بازیافت است.

همتی با بیان اینکه بازیافت یکی از رسالت‌های مهم شهرداری محسوب می‌شود تصریح کرد: مردم باید بدانند کاغذ زباله نیست و در منزل نباید کاغذهای باطله را به سطل زباله بریزند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز بیان کرد: مردم می‌توانند هر چیزی که از جنس کاغذ باشد مانند دفتر، جعبه های مقوایی و غیره را در مکان‌های برپایی نمایشگاه تحویل داده و در ازای آنها کتاب نو با 20 درصد تخفیف تحویل بگیرند.

به گفته رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز مجری این طرح فرهنگسرای کتاب است اما بخش عمده فرهنگسراهای شهر شیراز نیز میزبان این طرح هستند.

اطلاعات دقیق‌تر در ذیل آمده است:

از دوم مردادماه تا هفتم مردادماه فرهنگسرای کتاب واقع در چهار راه ادبیات بلوار گلستان

از 10 مردادماه تا 14 مردادماه فرهنگسرای شقایق واقع در بلوار پاسارگاد میدان شقایق

از 16 مردادماه تا 21 مردادماه فرهنگسرای پایداری واقع در سه راه دارالرحمه

از 23 مردادماه تا 28 مردادماه فرهنگسرای سلامت واقع در معالی‌آباد بوستان ملت

از 30 مردادماه تا 4 شهریورماه فرهنگسرای رسانه واقع در پودنک 20 متری استاد شهریار

از 6 شهریورماه تا 11 شهریورماه فرهنگسرای باران واقع در قدوسی غربی

از 13 شهریورماه تا 18 شهریورماه فرهنگسرای کتاب واقع در چهار راه ادبیات بلوار گلستان

زمان اجرای این طرح از 8 صبح تا ساعت 19 هر روز بر اساس تاریخ‌های اعلام شده است و علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 07132279903 تماس بگیرند.

نظرات بینندگان