کد خبر: ۹۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۵
مدرس حوزه علمیه در نور آباد مطرح کرد:

مسئولان بدانند این میز و صندلی ها نتیجه ی خون شهداست

مدرس حوزه علمیه در نور آباد گفت: مسئولان بدانند که این میز و صندلی ها ، پست و مقام ها را مدیون خون شهدا و ایثارگری های جانبازان و آزادگان هستند.

به گزارش شیرازه حجت الاسلام حسین شاکری راوی و رزمنده دفاع مقدس  بیان داشت: شهدا انسان های برگزیده و خود ساخته ای بودند که همواره وجودشان ، شهادتشان و تشییع آنها تاثیر گذار بوده است، امروزه نیز استخوان و پلاک شهدا تاثیرگذار هستند و هرجایی که حضور پیدا کرده اند عطر و بوی جهاد ، شهادت، ایمان، بندگی و ... را در دل جامعه پراکنده می کنند.

این راوی و رزمنده دفاع مقدس با اشاره به سبک و زندگی شهدا افزود: همانگونه که امام می فرمایند شهدا تاثیرات عمیق بر وجود انسان می گذارند و تمام زمنیه ها را متحول می کنند، مطمئنا اگر جامعه ی ما فرهنگ شهید و شهادت را داشته باشد و معرفت شهیدان را کسب کند بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ، سیاسی و ... حل می شود.

وی افزود:  هرجایی که فرهنگ شهید و شهادت باشد خیانت وجود ندارد بلکه روحیه خودگذشتگی و فرهنگ خدمت و تلاش را به ارمغان می آورد.

این مدرس حوزه علمیه ، درخصوص نقش مردم و مسئولان نسبت به ساماندهی قبور شهدای گمنام گفت: قبل از هرچیزی باید بدانیم که مردم مخاطب اصلی هستند چرا که شهدا متعلق به مردم می باشند و اصلا شهدا جانفشانی کردند تا مردم زندگی راحتی داشته باشند و امنیت جامعه تامین شود.

شاکری ادامه داد: در هر شهری که شهدای گمنام تشییع و تدفین می شوند همه ی مردم نسبت به آنها وظیفه و تکلیف دارند؛ مطمئنا مردم شهرستان رستم در روز شنبه به تکلیف خود عمل می کنند و در تشییع و تکریم این شهدا ، سنگ تمام می گذارند. 

وی خاطر نشان کرد: ما مردمان وظیفه شناس و حق شناسی داریم و قدر شهدا را می دانند و خلافکاری دیگران را به گردن شهدا نمی گذارند و حساب  شهیدان را از خائنین جدا می دانند، انتظار می رود مجدداً ، مردم این حقیقت را نمایان کنند و در مراسم تشییع شهدا حضور حداکثری و باشکوه داشته باشند.

وی در ادامه گفت: مسئولان بدانند که این میز و صندلی ها ، پست و مقام ها را مدیون خون شهدا و ایثارگری های جانبازان و آزادگان هستند، مطمئنا توقع شهدا این است که مسئولان بی منت و خالصانه خدمت کنند.

حجت الاسلام حسین شاکری

منبع: نور آنلاین

نظرات بینندگان