کد خبر: ۹۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۵
نایب رئیس شورای شهر شیراز:

تپه باستانی پوستچی نقطه عطفی در گردشگری شیراز است

نایب رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه تپه باستانی پوستچی نقطه عطفی در گردشگری این شهر است، گفت: تاکنون اقدامی جدی از سوی مسئولان برای حمایت از فعالیت‌های پژوهشی و علمی این منطقه صورت نگرفته است.
به گزارش شیرازه، تپه باستانی پوستچی یک سایت پیش از تاریخ و متعلق به هزاره پنجم قبل از میلاد است که کاوش‌های آن از اردیبهشت ماه شروع شده و چندی پیش اشیایی از این منطقه کشف شده که قدمت شیراز را به 6000 تا 6500 سال پیش می‌رساند.

این تپه باستانی متعلق به دوره هزاره 3 و 4 ق.م-ساسانی - اوایل اسلامی به شماره ثبتی 31463 ثبت ملی شده و پژوهشگران با همکاری مشترک دانشگاه هنر شیراز و پژوهشگاه میراث در حال کاوش و بررسی دقیق‌تر کشفیات هستند.

محمودرضا طالبان، نائب رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به بازدید خود از این منطقه گفت: این منطقه در صورت حمایت مسئولان قابلیت تبدیل به سایت موزه گردشگری را دارد و می‌تواند نقطه عطفی در گردشگری شیراز به حساب آید.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ حرکتی از سمت میراث فرهنگی کشور برای حمایت از فعالیت‌های کاوشی در این منطقه نشده است، گفت: باید مسئولان با حمایت از این منطقه زمینه جذب اعتبار برای گسترش کاوش‌ها را فراهم کنند تا پژوهش‌ها به صورت جدی‌تر انجام شود.

نائب رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به کشف بیش از هزار قطعه سفالی در این منطقه افزود: توجه به این منطقه از سوی مسئولان سبب می‌شود این امر در دستور کار سازمان میراث فرهنگی کشور قرار گیرد و اعتباراتی برای آن در نظر گرفته شود.

طالبان با بیان اینکه کشفیات بیشتر در این منطقه سبب می‌شود که مدنیت شیراز با قدمت بیشتری مطرح شود، خاطرنشان کرد: این امر در بعد گردشگری بسیاری مهم است و شورای شهر و شهرداری شیراز در این زمینه آماده همکاری و حمایت است.


منبع: تسنیم
نظرات بینندگان