کد خبر: ۹۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۵
رئیس اداره میراث فرهنگی پاسارگارد:

حمام تاریخی دوران زندیه در پاسارگاد به بخش خصوصی واگذار می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی پاسارگاد با اشاره به واگذاری اماکن تاریخی به بخش خصوصی گفت: حمام تاریخی متعلق به دوران زندیه در علی آباد سعادت‌شهر برای مرمت و تغییر کاربری آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

به گزارش شیرازه، محمد نصیری حقیقت رئیس اداره میراث فرهنگی پاسارگاد با اشاره به روند واگذاری اماکن تاریخی به بخش خصوصی گفت: حمام تاریخی متعلق به دوران زندیه در علی آباد سعادت‌شهر برای مرمت و تغییر کاربری آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه هزینه مرمت این حمام هنوز برآورد نشده است، گفت: در صورتی که سرمایه‌گذاری برای این امر اقدام کند میراث فرهنگی از طریق صندوق احیا و بهره‌برداری اماکن تاریخی برای واگذاری آن اقدام می‌کند و با توجه به موقعیت حمام با تغییر کاربری سوددهی خوبی دارد.

نصیری حقیقت با اشاره به شروع مرمت کاروانسرای قوام آباد این شهرستان افزود: این بنا سال گذشته از طریق صندوق احیا و بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذار شد و بخش خصوصی با صرف هزینه 18 میلیارد و 500 میلیون ریال مرمت بنا را شروع کرده و که تا پایان سال 96 به اتمام می‌رسد.

رئیس اداره میراث فرهنگی پاسارگاد با بیان اینکه این کاروانسرا به مجتمع و محل اقامت گردشگر تغییر کاربری می‌دهد، خاطرنشان کرد: با توجه به فاصله 30 کیلومتری با پاسارگاد و 40 کیلومتری با تخت جمشید این بنا می‌تواند رونق خوبی برای گردشگری در شهرستان پاسارگاد باشد.

وی تصریح کرد: این بنا با 4038 متر وسعت متعلق به دوره قاجار است که در سال 79 با شماره ثبتی 3065 ثبت ملی شده و پس از تغییر کاربری مورد استفاده گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

نصیری حقیقت درباره اقدامات مرمتی بر روی دیگر آثار تاریخی این شهرستان گفت: در حال حاضر تمرکز بر مجموعه پاسارگاد است که با همکاری هیئتی ایتالیایی به صورت فصلی در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان