کد خبر: ۹۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۵
رئیس خانه معدن فارس خبر داد؛

ایجاد برج معدن در شیراز

رئیس خانه معدن فارس از ایجاد برج معدن در شیراز برای استقرار دفاتر متصدیان معدن این استان خبر داد.

به گزارش شیرازه، محمد شرافت رئیس خانه معدن فارس بعدازظهر دیروز در سومین گردهمایی فعالان معدن و صنایع معدنی فارس اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای ایجاد برج معدن فارس به‌منظور هم‌صدایی در رفع مشکلات معدن‌کاران انجام شده است.

وی با اشاره به طراحی دو سایت مجازی خانه معدن فارس افزود: معدن‌کاران این استان برای ارتباط با یکدیگر در این سایت‌ها ثبت‌نام کنند.

شرافت این استان را دارای 600 معدن دانست و گفت: معدن‌کاران فارس مجوز برداشت سالانه 54 میلیون تن از 21 ماده معدنی را دارند.

وی خاطرنشان کرد: معدن‌کاران فارس باوجود تحریم‌های خارجی، برداشت‌های نادرست از قانون رفع موانع تولید و مسائل مربوط به نرخ ارز در سال‌های گذشته تمام امکانات خود را هزینه کردند و به تولید ادامه دادند.

رئیس خانه معدن فارس خواهان تصمیم‌گیری عاجل مسؤولان درباره مشکلات صنعت و معدن شد و افزود: اگر امروز مشکلات حل شود، فردا لازم نیست که با تشکیل کارگروه‌های بسیار دنبال احیای معادن باشیم.

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی شیراز نیز در این گردهمایی اعلام کرد: سهم ارزش‌افزوده معدن در اقتصاد کشور کمتر از یک درصد است.

محمدصادق حمیدیان جهرمی افزود: رویکرد تصمیم‌سازی در فارس باید تغییر ارزش‌افزوده از واسطه‌گری مالی به سمت تولید باشد.

وی با انتقاد از عدم حضور برخی مدعوین این گردهمایی تصریح کرد: سهم درآمدی معدن‌کاران به‌شدت کاهش‌ یافته، درحالیکه رسمی‌ترین تشکل را خانه معدن دارد.

بله گزارش فارس، نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی و مقامات استانی برای شرکت در این گردهمایی دعوت شده بودند که هیچ‌ یک حضور نیافتند. 

منبع: فارس
نظرات بینندگان