کد خبر: ۹۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۵

اهدا 4500 سی سی خون توسط مردم صفا شهر

با هماهنگی جمعیت هلال احمر شهرستان خرم بید، پایگاه سیار انتقال خون فارس اقدام به دریافت 4500 سی سی خون از 50 داوطلب صفاشهری کرد

به گزارش شیرازه  50 نفر از مردم صفاشهر با مراجعه به پایگاه سیار انتقال خون فارس مستقر در هلال احمر این شهر 4500 سی سی خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

سید قاسم حسینی رییس جمعیت هلال احمر خرم بید با اعلام این خبر ، اهدای خون را از جمله فعالیت‌های بشردوستانه مطرح کرد که در طول سال و به مناسبت‌های مختلف اجرا می شود.

وی افزود: به دلیل استقبال زیاد مردم نوع دوست صفاشهر برنامه خونگیری در روز چهارشنبه نیز ادامه داشت.

حسینی اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده توسط جمعیت هلال احمر خرم بید، پایگاه سیار انتقال خون فارس هر دو هفته یک‌بار روز‌های سه‌شنبه اقدام به خونگیری از داوطلبان صفاشهری خواهند کرد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این امر خداپسندانه هر هفته انجام شود.

وی گفت: با پیگیری های انجام گرفته یک دستگاه کولر توسط شورای شهر و احسان کوشکی از خیرین صفاشهر به جمعیت هلال احمر خرم بید جهت تسهیل در امر خون گیری اهدا شد.

گفتنی است علی رغم استقبال مردم برای اهدای خون به بیماران نیازمند و با وجود برخورداری از نیروی آموزش دیده جهت خونگیری،  متاسفانه به علت نبودن تجهیزات لازم و پایین بودن جمعیت، صفاشهر فاقد پایگاه انتقال خون ثابت است؛ با توجه به مرکزیت صفاشهر نسبت به شهرستان‌های مجاور و نیاز هر یک به پایگاه انتقال خون، راه‌اندازی این مرکز در صفاشهر علاوه بر رفع نیاز این شهرستان ها،  مقرون به صرفه خواهد بود.




مردم صفاشهر 4500 سی سی خون به بیماران نیازمند اهدا کردندمردم صفاشهر 4500 سی سی خون به بیماران نیازمند اهدا کردند


منبع:  بام فارس

نظرات بینندگان