کد خبر: ۹۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
فرماندار ممسنی:

عده ای دلال باعث خرد شدن بازار غوره می شوند

فرماندار ممسنی گفت: غوره ضمانت سرمایه گذاری ندارد چرا که صنایع تبدیلی در شهرستان وجود ندارد و باعث می شود قیمت غوره از 1700 تومان در طول یک هفته به 800 تومان برسد و عده ای دلال باعث خرد شدن بازار غوره می شوند.

به گزارش شیرازه جشنواره غوره با هدف نمایش فرآورده های این محصول در شهرستان ممسنی برپا شد و کشاورزان و شرکت های متعدد  محصولات و فرآورده های خود را به نمایش گذاشتند.

جشننواره غوره در ممسنی

رهام پیکری فرماندار ممسنی در این خصوص گفت: جشنواره غوره بهانه ای شد تا ظرفیت ها و پتانسیل های ممسنی به نمایش گذاشته شود. ممسنی علاوه بر استعدادهای درخشان در نیروی انسانی، دارای ظرفیت زیادی در حوزه های گردشگری، کشاورزی، باغات، گیاهان دارویی  است.

وی با اشاره به وجود باغات انگور 20 هزار هکتاری در بخش دشمن زیاری گفت: با وجود این ظرفیت متاسفانه این منطقه در محرومیت قرار گرفته است برای توسعه ، رفع محرومیت و ترویج گردشگری ابتدا باید وضعیت زیرساخت ها را بهبود بخشید.

دلالان خرد کنندگان بازار غوره

پیکری در ادامه بیان داشت: غوره ضمانت سرمایه گذاری ندارد چرا که صنایع تبدیلی در شهرستان وجود ندارد و باعث می شود  قیمت غوره از 1700 تومان در طول یک هفته به 800 تومان برسد. عده ای دلال باعث خرد شدن بازار غوره می شوند.

اگر سرمایه گذاران پتانسیل های ممسنی را ببیند و ورود کنند بسیاری از مشکلات شهرستان از جمله اشتغال رفع خواهد شد.

وی افزود: در خصوص صنایع معدنی نیز مطالعات خوبی صورت گرفته است و بهترین ظرفیت ها و منابع در آینده از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می گردد تا یکی دیگر از پتانسیل های ممسنی برای سرمایه گذاری مشخص شود. ممسنی بهترین منابع گوگرد ، نفت و ... را دارد.

درج نمره منفی در پرونده مسئولان غایب

مسعود گودرزی نماینده ممسنی نیز در این جشنواره گفت: استان فارس در محصولات غوره جزء رتبه های برتر کشور است و ممسنی نیز در استان بالاترین سطح زیر کشت را دارد.

وی در ادامه خطاب به مسئولان اجرایی شهرستان گفت: ای مسئولان آیا شما این ظرفیت را نمی ببنید؟ آیا شایسته نبود در منطقه ای که این پتانسل را دارد حضور یابید و در جشنواره ی آن شرکت کنید؟ این موضوع در پرونده مسئولانی که شرکت نکرده اند ثبت می شود! و بدانند  ما مدیری می خواهیم که به مردم خدمت کند.

وی افزود: جشنواره نشان داد که در بخش دشمن زیاری هم ظرفیت ها و هم محرومیت ها پنهان است. همچنین نشان داد دشمن زیاری پتانسیل جذب گردشگر و تولید ثروت را دارد.

اداراتی که چوب لای چرخ سرمایه گذار می کنند

بهرام پارسایی نماینده شیراز نیز در این نشست گفت: جهاد کشاورزی در خصوص اقداماتش در رابطه با انگور و غوره پاسخگو باشد تا مشخص شود برای این محصول چه کاری انجام داده است.

اینکه نرخ غوره به یکباره می شکند جای تاسف است و دلالان آن را بالا و پایین می کنند راهکار این است که تعاونی های متعدد در سطح روستاها راه اندازی شود تا خود مردم قیمت محصولات را مشخص کنند.

وی با انتقاد از عدم ورود سرمایه گذار به ممسنی گفت: برخی ها چوب لای چرخ سرمایه گذار می کنند باید دید کدام ادارات راه سرمایه گذار را بسته اند.  در اینگونه جشنواره ها می شود به این موضوعات پرداخت.  جشنواره می تواند مشکلات و دغدغه ها را به گوش مسئولین برساند.

منبع: نورآنلاین


نظرات بینندگان