کد خبر: ۹۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
اتفاق خوب قشنگی در راه است؛

چرا می‌گوییم ظهور نزدیک است

حضرت آیت‌الله العظمی بهجت(ره) در کتاب «ورق‌های آسمانی؛ به پرسش‌ها درباره امام زمان(عج) پاسخ گفته است.
به گزارش شیرازه، حضرت آیت‌الله العظمی بهجت(ره) در کتاب «ورق‌های آسمانی؛ پرسش‌های شما و پاسخ‌های آیت‌الله بهجت(ره) به پرسش‌هایی درباره امام زمان(عج) پاسخ گفته است که بخشی از آن در ادامه می‌آید:

 

 

*چرا بزرگان و برخی از علما ظهور امام زمان(عج) را نزدیک می‌شمارند؟ از خود حضرتعالی هم نقل شده که ظهور نزدیک است؟

-از هر کس درباره‌ وقت ظهور سؤال شده، پاسخ داده که ظهور آن حضرت نزدیک است، البته نزدیکی وسعت دارد، لذا قیامت و ساعت هم قریب شمرده شده و نیز گفته شده است: «کلُّ آتٍ قریبُ»؛ هر آینده‌ای، نزدیک است، لذا اگر بزرگان فرموده‌اند: «فلان سال» حمل بر مجاز یا توریه می‌شود «لمصلحة»؛ (برای مصلحتی)، زیرا شیعه طاقت طول مدت غیبت را ندارد.

یکی از آقایان معتقد بود که فرج نزدیک است، ولی نقل می‌کرد که کسی از طریق علم جفر اطلاعاتی دارد که می‌گوید: فلان قدر است؟ ولی اگر بگوید، شاید طاقت شنیدنش را نداشته باشید، در واقع می‌توان گفت: فرج به زمانیات موقت است، نه به نفس زمان.

*اگر فرضاً تشرف به محضر امام زمان(عج) حاصل شد، به نظر حضرتعالی چه باید از آن جناب پرسید؟

-مهم این است که در وقت تشرف از آن حضرت سؤال کنید که اولاً: آیا ظهور و فرج عمومی آن حضرت دور است یا نزدیک‌؟ اگر دور باشد تسلیم باشیم، و اگر نزدیک باشد به افراد با صلاح بگوییم که مهیا باشند، ثانیاً: به فرض دور بودن فرج از آن حضرت بخواهیم که آیا راهی برای ارتباط با آن حضرت با بی‌سیم هست تا مؤمن صالح با آن بی‌سیم کور باطن نباشد و ارتباط داشته باشد؟ ما به کسانی که برای سفر حج با ما خداحافظی کرده‌اند، این تذکر را داده‌ایم که اگر عینک بزنید ممکن است به خدمت آن حضرت برسید و ملاقات حاصل شود.


منبع: فارس
نظرات بینندگان