کد خبر: ۹۲۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
امام جمعه جهرم:

باید با چاه‌های غیرمجاز مقابله جدی شود

امام جمعه جهرم با اشاره به بحران آب موجود این شهرستان خواستار مقابله جدی با متخلفان منابع آب زیر زمینی شد.

به گزارش شیرازه حجت الاسلام  لطف‌الله دژکام امام جمعه جهرم در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر دارالمومنین با تسلیت سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) وجود مقدس گفت: وجود مقدس این امام همام به سمی که از سوی منصور دوانقی به آن حضرت خورانده شد، مسموم شدند.

وی به تربیت چهار هزار شاگرد توسط امام صادق(ع) اشاره کرد و ایشان را سرسلسله مکتب جعفری عنوان کرد.

امام جمعه جهرم همچنین به سالروز درگذشت آیت‌الله سیدحسین آیت‌اللهی امام جمعه فقید جهرم اشاره کرد و گفت: ایشان فریادگردی بود که همیشه بر علیه ظلم و ستم قیام کرد.

وی با تاکید به حضور باشکوه در آئین بزرگداشت امام جمعه فقید جهرم اظهارکرد: به همین منظور نمایشگاه عکس‌ها و آثار این بزرگوار در نمازجمعه جهرم برپا شده است.

امام جمعه جهرم ادامه داد: خاطرات زحمات این بزرگمرد را باید زنده نگه داشت تا مسیر آنان که جهرم را شهر ایمان، تقوا و تدین قرار دادند از یاد نرود.

وی به مشکل آب در جهرم اشاره کرد و افزود: از منابع چاه‌های آهکی حفر شده در حاشیه کوه البرز آب مورد نیاز حدود 150 هزار نفر تامین می‌شود که این آب تنها برای آشامیدن استفاده نشده و مورد استفاده کشاورزی نیز قرار می‌گیرد.

امام جمعه جهرم با اشاره به راه حل مقابله با بحران آب در شهرستان به لزوم صرفه جویی و رعایت مصرف در این مایه حیات تاکید و خواستار مقابله با چاه‌های غیرمجاز و برداشت‌های غیرقانونی از چاه‌های مجاز شد.

وی با بیان اینکه از 15 سال پیش بحث تامین آب جهرم از سدسلمان فارسی مطرح بوده و مجوز یک مترمکعب آب در هر ثانیه صادر شده است، بیان کرد: مقدمات این امر انجام شده و امیدواریم با همت مسئولان هر چه زودتر با احداث تصفیه‌خانه مشکل آب شهرستان برطرف می‌شود.

امام جمعه جهرم با اشاره به روز نخست ذی‌القعده سالروز بزرگداشت حضرت معصومه(س) به لزوم الگوگیری دختران جامعه اسلامی از ایشان تاکید کرد و گفت: قرار است در برنامه‌ای منسجم هر ساله این روز برای پاسداشت عفاف و حجاب در شهرستان جهرم مورد توجه قرار بگیرد.

منبع:  پسین جهرم


نظرات بینندگان