کد خبر: ۹۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
آیت‌الله ایمانی:

ریشه مفاسد اقتصادی را برای همیشه باید خشکاند/ قاچاق هرچه باشد حرام است

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: هرروز از جایی سروصدایی در رسانه‌ها در مورد مفسده‌ای اقتصادی بلند می‌شود که باید برای همیشه ریشه آن را خشکاند.
به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز سومین حرم اهل‌بلیت (ع) با بیان سخنی از مولا علی (ع) مبنی‌بر این‌که پرهیزکاران به فکر جامعه خود هستند و فقط در عبادات محدود نمی‌شوند اظهار داشت: پرهیزکاران تحمل سخن دیگران را کرده و در مسائل درون جامعه خود دانش و آگاهی لازم را دارند.

وی افزود: پرهیزگار انسان پاکی است که به فکر کمک به دیگران است و همواره خود را از آلودگی‌ها دور نگه می‌دارد.

خطیب جمعه شیراز همچنین با اشاره به ویژگی‌های نماز جمعه تصریح کرد: قرآن مجید نسبت به سایر نمازها به‌طور اجمال سخن گفته اما در مورد نماز جمعه از مومنان خواسته که با سرعت و شتاب به سمت اقامه این نماز بروند.

امام‌جمعه شیراز در ادامه با تسلیت سالگرد شهادت امام صادق (ع) به دهه کرامت اشاره کرد و گفت: این دهه که از میلاد پربرکت حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود و در آن بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) و ولادت حضرت امام رضا (ع) را داریم باید با تبیین برکات امام‌زادگان واجب‌التکریم در این شهر توأم باشد.

ایمانی همچنین به هفته حج اشاره کرد و افزود: امسال آل‌سعود با کارشکنی‌های بسیار، توفیق انجام مراسم حج را از ما گرفته که مصداق آیه قرآنی است که می‌فرماید، کسانی که کافر شدند و جلو نام خدا و آمدن حجاج به مسجدالحرام را گرفتند، ملعون و از رحمت خدا دور هستند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تصریح کرد: رفتار آل‌سعود نشانگر زوال این قوم است که به‌زودی شاهد عذاب در دنیا و آخرت برای آنان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: آل‌سعود دیگر پرده‌ها را کنار زده و دیدیم که سال گذشته بیش‌از 7 هزار حاجی لبیک‌گو در مراسم برائت از شیطان تشنه به شهادت رسیدند و بعد حتی یک عذرخواهی از کشورهای اسلامی نکرد که نشان از سفاهت و بی‌ایمانی آل‌سعود در طول تاریخ است.

ایمانی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که نماینده آل‌سعود با اسرائیل به مذاکره می‌نشیند و به بررسی چگونگی عادی شدن روابط می‌پردازد و چندی پیش نیز در جمع منافقین شرکت و آرزوی براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را کرد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری رفتار آل سعود را نشانگر زوال این حکومت دانست و گفت: آل سعود باید از سرنوشت شاه ایران و سران لیبی، مصر و ... عبرت گیرد و ببیند که چگونه آمریکا آنان را رها کرد و سرانجام نتیجه اعمال خود را به‌دست ملت‌ها دیدند.

خطیب جمعه شیراز با اشاره به مطالبه‌گری عمومی در مسئله اقتصادمقاومتی به موضوع مفاسد اقتصادی پرداخت و بیان کرد: هرروز از جایی سروصدایی در رسانه‌ها در مورد مفسده‌ای اقتصادی بلند می‌شود که باید برای همیشه ریشه آن را خشکاند.

وی افزود: قانون در این زمینه باید اصلاح شود و برخوردها با غارتگران بیت‌المال و فیش‌های نجومی قاطع و جدی باشد تا مردم آرام گیرند.

ایمانی در ادامه به مسئله قاچاق اشاره و تصریح کرد: از مبادی رسمی کشور 80 کانتینر کالای قاچاق وارد می‌شود تا کارگر ایرانی بیکار و پول مردم به جیب دیگران برود و جامعه دچار فقر و گرسنگی شود که این بزرگ‌ترین گناه است.

خطیب جمعه شیراز گفت: برخی تصور می‌کنند که فقط قاچاق موادمخدر حرام بوده درصورتی‌که قاچاق هرچه باشد حرام و گناهی بزرگ است.


منبع: فارس
نظرات بینندگان