کد خبر: ۹۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۵

یادواره شهدای روحانی در شهرستان ممسنی برگزار می شود

یادواره شهدای روحانی در شهرستان ممسنی با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش شیرازه  حجت الاسلام حسین شاکری فر دبیر برگزاری یادواره شهدای روحانی شهرستان ممسنی بیان داشت: دومین یادواره شهدای روحانی شهرستان، روز شنبه 9 مرداد ماه مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در سالن تربیت بدنی شهر نورآباد برگزار می شود.

وی افزود: لذا از همه مردم عزیر و ولایت مدار ممسنی دعوت به عمل می آید تا در این مراسم معنوی شرکت کنند. مراسم قرار است همزمان با نماز مغرب و عشاء آغاز شود و سخنران ویژه آن حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرداست وی 4 دوره نماینده مجلس بوده است، همچنین عضو شورای عالی حل اختلاف سران قوا می باشد. 

شاکری در خصوص شهدای روحانی نیز گفت: 100 درصد طلاب و روحانیون حوزه علمیه امام صادق علیه السلام شهر نورآباد ممسنی  در زمان جنگ تحمیلی به منطقه اعزام شدند و تنها حوزه علمیه کشور است که حضور 100 درصدی در جبهه داشته  که مصادف با فرمان تاریخی امام مبنی بر لزوم حضور در جبهه حق علیه باطل بود.

دبیر برگزاری یادواره شهدای روحانی شهرستان ممسنی ادامه داد: روحانیون ممسنی نیز به ندای ولی فقیه زمان خود به صورت دسته جمعی لبیک گفتند و با تعطیل کردن حوزه علمیه یکپارچه در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند.

وی خاطر نشان کرد: آمار شهدای روحانی سراسر کشور به صورت میانگین 12 برابر آمار شهدای سایر اقشار است اما این میزان در ممسنی و در خصوص شهدای روحانی شهرستان به بیش از 70 برابر می رسد و از ویژگی های بی نظیر حوزه علمیه نورآباد است.

وی افزود: بنابراین شهیدان بسیار زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده ایم. در بین شهدای ممسنی دو برادر روحانی به نام های وفادار و حسین قاسمی وجود دارد.

شاکری ادامه داد: ممسنی دارای شهدای شاخص زیادی است مثلا می توان به شهید علی گودرزی از روحانیون فعال پیش از انقلاب اشاره کرد که در روز 13 رجب به دنیا آمد و به همین دلیل،  نام علی را بر او نهادند. او آرزو شهادت داشت و خداوند این نعمت الهی را در سالروز شهادت مولی متقیان علی علیه السلام به او اهدا کرد. هرچند که هنوز پیکر مطهر این شهید گرامی تفحص نشده است و خانواده چشم انتظار پیکر مطهر فرزند شهیدشان هستند.

امید نصیبی، فرمانده سپاه شهرستان نورآباد ممسنی نیز در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری یادواره ۲۰ شهید طلبه و روحانی شهرستان‌های ممسنی و رستم  گفت: این یادواره به مدت دو شب در نورآباد برگزار می شود که شامگاه جمعه، ۸ مرداد بعد از نماز مغرب و عشاء این یادواره در مسجد جامع شهر نورآباد با سخنرانی حجت‌الاسلام شاکری امام جمعه این شهرستان آغاز می‌شود.

فرمانده سپاه ممسنی ادامه داد: شب دوم این یادواره در شامگاه شنبه، ۹ مرداد در سالن ورزشی اداره تربیت بدنی این شهرستان با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ممسنی  اظهار کرد: این مراسمات با تشییع شهدای گمنام نیز همزمان شده است که فضای معنوی خاصی را به شهر و دیارمان می بخشد. به یاری خدا بناست تا مراسم تشییع و خاکسپاری این شهدا همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در روز شنبه، ۹ مردادماه ساعت ۷ صبح در محل بوستان شهدای شهر مصیری این شهرستان برگزار شود.

وی با بیان اینکه در این مراسم حجت‌الاسلام خرسندی، امام جمعه رستم بر پیکر این شهدا نماز اقامه کرده و پس از انجام سخنرانی مراسم سوگواری نیز برگزار می شود گفت: در حاشیه این مراسم تشییع شهدا مسابقه فرهنگی با عنوان «روزی با شهدا» نیز در این شهرستان برگزار می‌شود.

منبع: نور آنلاین

نظرات بینندگان