کد خبر: ۹۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
امام جمعه صفاشهر:

امروزه جهالتی بی‌سابقه بر دنیا حاکم است

امام جمعه صفاشهر گفت: جهالتی که امروز با ظاهری زیبا بر دنیا حاکم است سابقه نداشته است؛ دبیر کل سازمان ملل به خاطر کمک‌های مالی عربستان به این سازمان، نام این کشور را از لیست ناقضین حقوق بشر خارج می‌کند.

به گزارش شیرازه به نقل از بام فارس؛ حجت الاسلام مهدی نقوی، امام جمعه صفاشهر، در خطبه‌های امروز نماز جمعه که در مهدیه این شهر برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت امام صادق(ع) خواستار برپایی مراسم‌های باشکوه و در شأن این روز شد.

وی با اشاره ۱۴ مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، حقوق بشر را امری مقدس دانست که متاسفانه تبدیل به قدرت و حربه سیاسی در اختیار قدرتمندان شده است.

حجت الاسلام مهدی نقوی افزود: زورگویان عالم از حقوق بشر برای محکوم کردن مخالفان خود استفاده و اعلام می‌کنند اسلام و نظام اسلامی ایران حقوق بشر را رعایت نمی‌کند.

وی اظهار کرد: جهالتی که امروز با ظاهری زیبا بر دنیا حاکم است سابقه نداشته است؛ دبیر کل سازمان ملل خود اعتراف می‌کند به خاطر کمک‌های مالی عربستان به این سازمان، نام این کشور را از لیست ناقضین حقوق بشر خارج کردیم.

امام جمعه صفاشهر حق تابعیت را از حقوق ابتدایی بشر دانست و گفت: از شیخ عیسی قاسم سلب تابعیت می‌شود، شیخ زکزاکی مورد حمله قرار می‌گیرد، شیخ باقرالنمر اعدام می‌شود و صدایی از مدافعان حقوق بشر بلند نمی‌شود؛ اما اگر یک مفسد در ایران مجازات شود ما را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: غرب برای عده‌ای جاهل می‌شود کعبه آمال، امروز غرب و آمریکا جز آدم کشی و دزدی چه افتخاری دارد که عده‌ای از آن به عنوان کدخدا یاد می‌کنند.

خطیب جمعه صفاشهر در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به گذشت بیش از یک سال از برجام اظهار کرد: آمریکا چندین مورد خلاف برجام و حق مردم ایران اقدام کرده است ولی گفته می‌شود این‌ها نقض برجام نیست و تحریم ها برداشته شده است.

وی خواستار بیان موارد نقض برجام از طرف مسئولین شد و تصریح کرد: مردم ما اثری از برداشته شدن تحریم‌ها حس نکردند.





نظرات بینندگان