کد خبر: ۹۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۵
در سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدحسین آیت‌اللهی مطرح شد؛

اصل تربیت دینی بدون توجه به آئین‌ها شدنی نیست

امام جمعه جهرم با اشاره به تاثیر تربیتی عالمان دین در جامعه به نقش آیت‌الله آیت‌اللهی در تربیت و هدایت مردم تاکید کرد و خواستار توجه به توصیه‌ها و تاکیدات این عالم مجاهد که در وصیت‌نامه وی مرقوم است، شد.

به گزارش شیرازه  حجت الاسلام لطف‌الله دژکام در آئین شانزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدحسین آیت‌اللهی امام جمعه فقید جهرم که همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در حسینیه آیت‌الله آیت‌اللهی این شهرستان برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره این عالم فرزانه از عالمان دین به عنوان مروجان مذهب جعفری یاد کرد و گفت: برنامه طاغوتیان و ستمگران همواره این بوده است که نام دین و اهلبیت(ع) جاری و ساری نباشد.

وی ادامه داد: اینکه چهار مذهب در مقابل تشیع تشکیل شد به این خاطر بود که این مذهب در میان مردم مشهور و ترویج نشود.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه مقابله علیه مذهب تشیع از زمان پیامبر(ص) تا دوران معاصر ادامه پیدا کرده و به جایی می‌رسد که در 80 سال پیش به تخریب گنبد و بارگاه امام صادق(ع) رئیس مذهب جعفری اقدام می‌شد، افزود: آنها شبانه‌روی تلاش دارند تا نام تشیع در دنیا وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه با وجود تلاش‌های مذبوحانه بر علیه دین اسلام، حقانیت تشیع در سایر کشورها بیشتر شده است، بیان کرد: امروز حوزه علمیه قم در 200 نقطه از جهان نمایندگی دارد و این حرکت در طول هزار و 285 سال رو به رشد است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه استان فارس با بیان اینکه حرکت‌های انقلابی مردم در کشورهای مختف به برکت مذهب حقه جعفری است، خاطرنشان کرد: تلاش دشمنان برای نابودی اسلام نه تنها به جایی نرسیده بلکه هر روز به علاقمندان اضاف شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های عالمان و پیروان امام علی(ع)، عشق ورزیدن به علم و دانش، مطیع دستورات خدا بودن، دارای مقام یقین و بصیرت را از جمله این ویژگی‌ها دانست و گفت: آنچه دیگران سخت می‌شمارند برای عالم آسان است.

امام جمعه جهرم با اشاره به تاثیر تربیتی عالمان دین در جامعه به نقش آیت‌الله آیت‌اللهی در تربیت و هدایت مردم تاکید کرد و خواستار توجه به توصیه‌ها و تاکیدات این عالم مجاهد که در وصیت‌نامه وی مرقوم است، شد.

وی به اشاره امام جمعه فقید جهرم در تبیین مسائل دین اشاره کرد و گفت: آیت‌الله آیت‌اللهی منشأ و مروج آئین‌هایی در جهرم بوده است که آثار تربیتی عمیق دارد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه اصل تربیت دینی بدون این آئین‌ها شدنی نیست، تصریح کرد: توجه به این آئین‌ها دارالمومنین جهرم را حفظ می‌کند.

وی با قرائت بخشی از وصیت‌نامه آیت‌الله آیت‌اللهی خواستار حفظ آئین‌های مورد توجه ایشان از جمله جشن‌های غدیر و نیمه شعبان و همچنین عزاداری گسترده در رثای اهلبیت(ع) به ویژه در محرم و صفر شد.

منبع: پسین جهرم

نظرات بینندگان