کد خبر: ۹۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵

بحران کم بود آب در یکی از روستاهای فراشبند/ شب نشینی برای ذخیره چند لیتر آب

قطعی بیش از 15ساعت آب در برخی نقاط شهر فراشبند و قطعی بیش از بیست ساعت در برخی نقاط از روستاها و دهستان ها نظم زندگی را بهم ریخته است.

به گزارش شیرازه با آغاز فصل تابستان و گرمای طاقت فرسای هوا که بعضا دما تا مرز پنجاه درجه ی سانتی گراد نیز می رسد مردم شهرستان فراشبند با مشکل کم آبی شدید روبرو شده و همواره این روز ها را  در رنج و مشقت می گذرانند.

قطعی بیش از 15ساعت آب در برخی نقاط شهر فراشبند و قطعی بیش از بیست ساعت در برخی نقاط از روستاها و دهستان ها نظم زندگی را بهم ریخته و برخی خانوارها در شهر فراشبند و روستای آویز باید شبها تا صبح بیدار بمانند تا بتوانند اندک آب مورد نیاز خود را ذخیره نمایند.

کمبود آب در فراشبند


در جهت رفع مشکل کم آبی و فشار آب این روستا اداره آب شهرستان با نصب یک دستگاه افزایش فشار آب سعی در حل این مشکل نمود که  اعتراض شدید مردم قسمتی از روستا باعث شد دیگر دستگاه افزایش فشار روشن نشود چرا که فشار در منطقه ای کاهش و در منطقه ای دیگر افزایش می یافت و برخی محله ها از کاهش فشار آب پس از نصب این دستگاه ناراضی بودند.


کمبود آب در فراشبند


مردم این روستا ار اغلب از آب تلمبه های کشاورزی جهت گذران زندگی و شستشو و شرب استفاده میکنند که این به نوبه خود خطرناک است، چرا که در  فصل گرما که بیماریهای واگیر  و حشرات افزایش یافته اند سلامت خانواده ها با استفاده از این آبها به خطر می افتد.

در این مجال که مشکل کمبود آبهای زیر زمینی سراسر کشور و خصوصا استان فارس و شهرستان فراشبند را در بر گرفته میطلبد مردم و مسولان با هم و در کنار هم این مشکل را حل نمایند تا بخوبی این بحران پشت سر گذاشته شود.


کمبود آب در فراشبند

جا دارد تیم گشت منابع اب و یا دیگر دستگاه های نظارتی با جدیت با مصرفین آب برخورد نمایند و به برخی افراد که به حقوق شهروندی احترام نمیگذارند و موجب هدر رفت آب می شوند به جد تذکر دهند.

مردم شهرستان نیز سریعا شکستگی های ناشی از لوله های خطوط انتقال آب را به اتفاقات آب شهرستان خبر داده تا از هدر رفت آب جلوگیری شود.

اصلاح سیستم توزیع  آب  شهرستان نیز که توسط مدیریت آب  در حال انجام است بسیار مهم ومفید است و بهتر است در تمام شهر انجام گیرد و شبکه ی انتقال جدید جایگزین شبکه ی مستعمل پیشین گردد.

مسولان نیز همچون سابق در انتقال آب از چشمه های موجود و چاه های شهرستان تدابیری بیاندیشند تا مردم شهید پرور و ولایتمدار شهرستان کمتر سختی کشیده و بحران پشت سر گذاشته شود و مایه ی حیات به اندازه ی کافی در اختیارشان قرار گیرد.


کمبود آب در فراشبند


منبع: نخل بیدار

نظرات بینندگان