کد خبر: ۹۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
مسئولان صدا و سیمای مرکز فارس بدانند؛

مرودشتی ها تبعیض را بر نمی تابند

مردم شهرستان مرودشت حقوق ضایع شده، تبیعض، بی عدالتی، بی احترامی و بی توجهی را فراموش نمی کنند و صدا و سیمای فارس باید این حقی را که سال هاست از شهرستان مرودشت ضایع شده را جبران کند.

به گزارش شیرازه  مرودشت مهد تمدن کهن ایران زمین، شهر شکوه و عظمت استان فارس، شهر خوشه های طلائی، از شهرهای شمالی فارس، بالغ بر سیصد و پنجاه هزار نفر جمعیت و بیش از هزار و چهارصد شهید، در 45 کیلومتری شهر شیراز واقع شده است.

مجموعه کاخ های ‌تخت‌جمشید، تنگ بلاغی، کاخ صدستون، کاخ داریوش، سنگ نبشته پهلوی، تخت گوهر یا نقش رستم، نقش رجب، آرامگاه اردشیر دوم و سوم، شهر قدیمی استخر یا تخت طاووس، قلعه استخر، برج زندان سلیمان، پل بند امیر و پل خان از جمله مهم‌ترین آثار تاریخی این شهرستان به شمار می‌روند.

بهشت گمشده یا تنگ بستانک، روستاهای گردشگری دشتک و کندازی، تنگ خشک، سد درودزن، ایوب نبی(ع)، سرآسیاب، حصار، چشمه ابوالمهدی و ... از جمله آثار طبیعی و اماکن تفریحی این شهرستان می باشند.

برنامه شب های فیروزه ای کاری مشترک از شبکه های  فارس و تهران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه از تخت جمشید مرودشت در حالی که شهروندان این شهر از حضور در آن محروم بودند روی آنتن رفت، اما همین برنامه در آرمگاه های حافظ، سعدی و باغ ارم با حضور گسترده مردم برگزار شده بود.

صدا وسیمای استان فارس اولین بار نیست که بی توجهی خود را به دومین شهرستان استان نشان می دهد. نمونه آخر آن در سفر آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت به شهرستان بود که صدا وسیما به جای افتتاح پتروشیمی شهدای مرودشت از پتروشیمی شیراز نام می بردند و همان موقع با اعتراض نماینده مجلس شورای اسلامی روبرو شدند و در بخش های بعدی خبر آن را اصلاح کردند.

امام جمعه مرودشت حجت الاسلام و المسلمین قنبر علی احمدی نیز بارها به رویکرد و بی توجهی صدا وسیما انتقاد کرده و در یکی از خطبه های نماز جمعه در این خصوص اعلام کرد: "انعکاس اخبار شهرستان ها در صدا و سیمای استان فارس ضعیف است. صدا و سیمای استان در بعضی مواقع فیلم های سوخته چهل پنجاه سال پیش را انعکاس می دهد اما فیلم های مستند و به روز شهرستان ها را نمایش نمی دهد."

یا این که بارها در صدا وسیما شنیده و دیده ایم که از تخت جمشید،نقش رستم و بهشت گمشده شیراز نام برده اند.

صدا وسیمای استان فارس، هم صدا و هم سیمای فارس می باشد نه فقط شیراز. به عنوان قوی ترین رسانه، رسالت هایی را برعهده دارد، باید برای شناخت شهرستان ها اقدام به تهیه برنامه ها و مستندهایی کند که هم وطنی قادر به مسافرت نیست بتواند شناختی بدست آورد نه این که در برنامه شب فیروزه ای حتی دقایقی را برای معرفی شهرستان مرودشت اختصاص ندهند، جا داشت نماینده مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهردار، عضوی از شورای اسلامی شهر و ... را برای معرفی شهرستان دعوت میکردند که متأسفانه این اقدام انجام نشد.

باید به گونه ای عمل کنند که اگر فلان مسئولان استانی و حتی کشوری قادر به بازدید نباشند، مشکلات را به آن ها نشان دهند حتی می توانند مسئولانی که از مشکلات مردم غافل شده اند را نسبت به کاستی ها و ضعف ها آگاه کنند تا تدبیر و چاره ای اندیشیده شود. شاید بتوان گفت: یکی از عواملی که باعث عدم توسعه و پیشرفت مرودشت شده، عملکرد ضعیف صدا و سیمای استان در پوشش خبری و مشکلات این شهرستان باشد.

به هیچ وجه از صدا و سیمای استان رضایت نداریم و آن را در شهرستان احساس نمی‌کنیم، باید میان همه شهرستان ها به مساوات و بدون تبعیض عمل کند و تقسیم برنامه‌های استان نسبت به شهرستان‌ها به صورت یکسان صورت گیرد.

این برنامه را بیشتر مواقع از شبکه فارس با حضور مردم میبینیم اما چرا از مردم مرودشت برای حضور در برنامه دعوت نمی شود؟

تنگ نظری های صدا وسیما باید تا کی ادامه پیدا کند؟

شاید با استفاده از کلمات و جملاتی همچون امنیت تخت جمشید در شب و ... بخواهند بر بی توجهی خود سرپوش بگذارند اما مورد قبول نمی باشد چون که با تدبیر مدیریتی می توانستند مسئله امنیت را حل کنند.

مردم شهرستان مرودشت حقوق ضایع شده، تبیعض، بی عدالتی، بی احترامی و بی توجهی را فراموش نمی کنند و صدا و سیمای فارس باید این حقی را که سال هاست از شهرستان مرودشت ضایع شده را جبران کند.

نویسنده: رحیم مختاری

منبع:  مرودشت نا

نظرات بینندگان