کد خبر: ۹۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی استان فارس؛

دستگیری سارق درون خودرو با 75 فقره سرقت در شيراز

رئيس پليس آگاهی فارس از دستگيري سارق درون خودرو و كشف 75 فقره سرقت از وي در شهرستان شيراز خبر داد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

دستگیری سارق درون خودرو با 75 فقره سرقت در شيراز

سرهنگ سيروس حيدري رئيس پليس آگاهی استان فارس، گفت: در پي چندين فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان شيراز، موضوع در دستور ماموران اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي قرار گرفت.

وي ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتي سارق به نام "ه – خ" که از سارقان حرفه ای و سابقه دار بود شناسايي و ماموران براي دستگيري وي وارد عمل شدند.

رئيس پليس آگاهی استان فارس اظهار كرد: در یک اقدام برنامه ریزی شده توسط ماموران سارق درون باشگاه ورزشی دستگیر و به آگاهی منتقل شد.

سرهنگ حيدري اظهار كرد: در تحقيقات انجام شده از اين متهم، وي به ۷۵ فقره سرقت درون خودرو از جلو بانک ها به روش تعقیب مالباختگان، شکستن شیشه و تخریب قفل با همدستی فرد ديگري به نام "ح – م" اقرار كرد.

وي گفت: صحنه های سرقت بازسازی و تا کنون تعداد۲۸ نفر از شکات شناسائی شده اند و تلاش براي دستگيري همدست وي ادامه دارد.

کشف محموله هاي کالاي قاچاق ميلياردي در "کازرون"

سرهنگ رجبعلی رزمجوئی فرمانده انتظامي شهرستان کازرون، گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق و جلوگيري از هدر رفتن سرمايه هاي ملي ماموران انتظامي بخش جره هنگام کنترل خودروهاي عبوري 4 دستگاه خودرو را كه حامل كالاي قاچاق بودند شناسايي و متوقف كردند.

وي ادامه داد: در بازرسي از اين خودرو ها ۲۲ تن برنج، ۴ دستگاه کولر گازی، 2 تن و 200 کیلوگرم شکر، یک دستگاه یخچال،‌ یک دستگاه ابسردکن و یک دستگاه ماشین لباسشویی به ارزش بالغ بر دو ميليارد ريال کشف شد.

سرهنگ رزمجوئی با اشاره به اينکه محموله هاي کشف شده فاقد هرگونه مجوز قانوني بوده، خاطر نشان کرد: در این راستا تعداد 4 دستگاه خودرو توقیف، 6 نفر دستگیر و با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.

وي يادآورشد: جلوگيري از رسيدن قاچاقچيان به اهداف شوم شان،آرامش و آسايش شهروندان و برخورد با قاچاقچيان و متخلفان، افتخاري بس عظيم براي پليس است و نيروي انتظامي در تحقق اين هدف از هيچ تلاش و كوششي دريغ نخواهدكرد و تأکيد داشت پليس با اجراي مستمر طرح هاي عملياتي مبارزه با قاچاق به صورت برنامه ريزي شده در تمام نقاط شهرستان اقدام مي كند.

کشف محموله ميليوني سيگار قاچاق در کوار

سرهنگ علی همت پور فرمانده انتظامي شهرستان کوار،‌ گفت: ماموران پلیس آگاهی هنگام گشت زني در اطراف شهرستان كوار، به يک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف كردند.

وي ادامه داد: در بازرسي از خودروي توقيفي 30 هزار نخ سيگار قاچاق به ارزش 30 ميليون ريال کشف شد.

فرمانده انتظامي کوار خاطرنشان کرد: قاچاق يکي از پديده هايي است که رواج آن در جوامع موجب نابودي بخش هاي اقتصادي مي شود، پس برخورد با اين پديده يک وظيفه همگاني بوده و پليس اميدوار است که مردم هم دوشادوش سبزپوشان انتظامي با مقابله جدي زمينه فعاليت را براي عده اي افراد سودجو تنگ تر كنند.

پايان خط اعضاي باند سارقان درون خودرو در "فسا"

سرهنگ علی شیبانیان فرمانده انتظامی شهرستان فسا، گفت: با تلاش شبانه روزی و تحقیقات گسترده پلیسی ماموران انتظامی کلانتری 12 معلم، موفق شدند اعضاي يك باند سارقان درون خودرو را در شهرستان فسا شناسايي كنند.

وي ادامه داد: دستگيري اعضاي اين باند در دستور كار ماموران قرار گرفت و همه آنها به نام های "ح – ی"، "الف – ک"، "ر – ع" و "غ – ز" دستگير و در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیر قابل توجهی قطعات خودرو، وجه نقد و مدارک شناسایی کشف شد.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه اموال كشف شده به مالباختگان مسترد شد، گفت: متهمان دستگیر شده به 5 فقره سرقت داخل خودرو اقرار و با پرونده متشکله به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

وانت نیسان حامل شکر قاچاق در "کوار" متوقف شد

سرهنگ علی همت پور فرمانده انتظامي شهرستان کوار گفت: ماموران پلیس آگاهی اين شهرستان در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به يک دستگاه وانت نیسان که حامل بارقاچاق شکر بود، مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وي افزود: در بازرسي از بار خودرو مقدار 40 کیسه50 کیلویی شکر معادل دو تن، فاقد هرگونه مدارک گمرکي لازم کشف و يک قاچاقچي كالا در اين خصوص دستگير و به مرجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ دوم همت گفت: برابر بررسي به عمل آمده ارزش محموله کشف شده 60میلیون ريال برآورد شده است.

دستگيري عامل تهيه و توزيع داروهاي مخدر در "جهرم"

سرهنگ عبدالعظيم انصاري فرمانده انتظامي شهرستان جهرم، گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان پس از کسب خبر مبني بر اينکه يک واحد صنفي سوپرماركت در اطراف شهر جهرم، اقدام به فروش قرص و شربت غير مجاز مي نمايد، بلافاصله با هماهنگي مقام قضايي وارد عمل شده و اين مغازه را مورد بازرسي قرار دادند.

وي افزود: در بازرسي از اين واحد صنفي متخلف، يک هزار و750 سي سي شربت متادون و 562 عدد قرص متادون و بوپرنورفين کشف و يک نفر در اين رابطه دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم با بيان اينكه فرد متخلف براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد، خاطرنشان کرد: برقراري نظم و امنيت مطلوب، جلب رضايتمندي شهروندان و تحقق احساس امنيت همواره سرلوحه کار ماموران انتظامي قراردارد و پليس از هيچ تلاشي دراين زمينه فروگذار نخواهد كرد.

كشف محموله ميليوني چوب بلوط قاچاق در "فیروزآباد"

سرهنگ یحیی انصاری جانشین فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد گفت: مامورن انتظامي شهرستان فیروزآباد هنگام كنترل خودروهاي عبوري در اطراف اين شهرستان به يك دستگا وانت نيسان مشكوك و آن را متوقف كردند.

وي افزود: در بازرسي از اين خودرو 2 تن چوب بلوط قاچاق به ارزش 80 مليون ريال كشف و يك نفر در اين رابطه دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان فيروزآباد اضافه كرد: در عملیاتی جداگانه نیز فردی که در حال قطع درختان جنگلی بود توسط ماموران انتظامی شهرستان دستگیر و مقدار 500 کیلوگرم چوب بلوط به ارزش 20 ميليون ريال نیز از وی کشف شد.

سرهنگ انصاري در با اشاره به معرفي هردو متهم دستگير شده به مرجع قضايي، خاطر نشان كرد: نيروي انتظامي با قاچاقچيان محيط زيست و منابع طبيعي به شدت مقابله خواهد كرد و اجازه جولان و سركشي به آنها نخواهد داد.

وي از مردم درخواست كرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

نظرات بینندگان