کد خبر: ۹۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
رئيس كل دادگستري استان فارس :

برخورد قاطع در مسأله حقوق هاي غيرمتعارف زمينه ساز تقويت اعتماد مردم به نظام است

رییس کل دادگستری استان فارس گفت : با برخورد قانونی با دریافت کنندگان حقوقهای غیرمتعارف و اطلاع رسانی مناسب می توان زمینه تقویت اعتماد عمومی به خادمین واقعی نظام و مردم را فراهم ساخت.
به گزارش شیرازه، رئیس کل دادگستری استان برخورد قاطع و قانوني در مسأله حقوق هاي غيرمتعارف زمينه ساز تقويت اعتماد مردم به نظام و عملكرد خدمتگزاران واقعي استفارس در نشست شورای عالی بسیج حقوقدانان استان فارس با اشاره به رویداد های اخیر و واکنش مردم به دریافت های غیرمتعارف برخی افراد و مدیران گفت : با برخورد قانونی با دریافت کنندگان حقوقهای غیرمتعارف و اطلاع رسانی مناسب و رسمی به مردم می توان ضمن عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و بازگرداندن اموال به بیت المال و اجرای دقیق قانون زمینه تقویت اعتماد عمومی به خادمین واقعی نظام و مردم را فراهم ساخت .
علی القاصی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و حساسیت های روسای قوای سه گانه پیگیری مسأله دریافت های نامشروع و غیرمتعارف در سطح کلان بررسی و در دستور کار می باشد گفت: همه اقدامات در سازمان ها و نهادهای نظارتی بدون واسطه به صورت ویژه به مرکز ارسال می گردد و گزارش همه  پایش ها و نظارت ها جهت تصمیم گیری نهایی و اقدام قانونی علیه افراد به مرکز ارسال می شود.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در ادامه گفت:  فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) برای ما هم به منزله فتوا و هم جنبه حکم حکومتی دارد و قطعاً به منویات ایشان به خصوص در برخورد با عوامل تخلفات ، بازگرداندن اموال به بیت المال و جبران خسارات عمل خواهد شد  و همچنین گزارش عملکرد دستگاه های نظارتی در آینده به مردم اطلاع رسانی شود.
القاصی همچنین یادآور شد نگاه سیاسی به این پدیده منجر به مغفول ماندن ابعاد و آسیب های اجتماعی و اقتصادی می شود.
وی تأکید کرد: اگر این مسأله را از حیث اجتماعی و اقتصادی بنگریم و آن را در کنار ضعف اقتصادی مردم و بیکاری جوانان تحلیل کنیم عمق فاجعه و حساسیت مردم در پیگیری نتایج برخوردها را درک خواهیم کرد اما اگر به جای پیگیری مطالبات مردم به نزاع های سیاسی مشغول شویم قطعاً از اصل مطالبات مردمی و عمل به منویات رهبری  فاصله خواهیم گرفت .
رئیس شورای عالی بسیج حقوقدانان فارس با بیان این مطلب که امروز فقر و معضلات اقتصادی بنیان بسیاری از جرائم و تنش های فردی  و اجتماعی است تصریح کرد : متأسفانه سرریز معضلات اجتماعی در قالب پرونده های قضایی در قوه قضائیه ظهور و بروز می کند و افزایش سالانه ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی موید روبه ازدیاد رفتن آسیب های اجتماعی است .
وی نمونه های بارز این آسیب ها را پائین آمدن آستانه تحمل مردم و افزایش بزه ضرب و جرح و همچنین دعاوی خانوادگی دانست و افزود: آن چه امروز نیاز اصلی جامعه است جلب رضایت و اعتماد مردم توسط مسئولین و پیش گرفتن رویکردهای بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم است تا ضمن بهبود شرایط اقتصادی کشور ، شفافیت در عملکرد مسئولان و حفظ و حراست از بیت المال افزایش یابد .
پس از این اعضای شورای عالی بسیج حقوقدانان استان فارس راهکارهای عملیاتی عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان عالی قضایی کشور ، استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاه و کانون وکلا و سایر نهادهای دست اندر کار در حوزه قضایی را بررسی کردند .
در این نشست تاکید گردید اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص حیطه وظایف و عملکرد دستگاه قضایی و پیشگیری از  شکل گیری انحرافات در دستگاه قضایی در دستور کار قرار گرفته و در این راستا از ظرفیت عظیم بسیج استفاده شود .
منبع:روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان استان فارس
نظرات بینندگان