کد خبر: ۹۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
محمودی‌نژاد:

وقف، بنیان قوام جامعه اسلامی است/ مشاركت مردم در ترویج موقوفات قرآنی

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با تأكید بر لزوم اهمیت توجه به سنت حسنه الهی وقف گفت: وقف اساس و بنیان محكمی برای قوام جامعه در مكتب اسلام محسوب می‌شود.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلاموقف، بنیان قوام جامعه اسلامی است/ مشاركت مردم در ترویج موقوفات قرآنی والمسلمین سید ولی‌الله محمودی‌نژاد، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینكه وقف، سنت حسنه مورد سفارش پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است، گفت: وقف یك اساس و بنیان محكمی برای قوام جامعه در مكتب اسلام محسوب می‌شود به همین دلیل است كه این سنت حسنه در سیره اهل بیت(ع) وجود دارد.
 
وقف بهترین ثمره دنیا و آخرت برای انسان‌هاست
وی، وقف را بهترین ثمره دنیا و آخرت برای انسان‌ها برشمرد و افزود: معمولاً كسانی كه می‌توانند بخشی از اموال خود را در راه خدا و احیای اسلام صرف كنند، در حقیقت به سنت حسنه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) عمل می‌كنند.
محمودی‌نژاد به شیوه جدیدی از وقف به نام وقف جمعی اشاره كرد و گفت: وقف جمعی حركتی است كه در آن اقشار مختلف مردم می‌توانند در امورات خیر مشاركت كنند و از این طریق توشه‌ای برای آخرت خود فراهم كنند بنابراین بهترین فرصتی است كه می‌توان از آن استفاده كرد.
مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با یادآوری اینكه طبق آموزه‌های قرآن، انفاق از اموال موجب توسعه رزق و روزی انسان‌ها می‌شود، گفت: بحمد الهی در مكتب اسلام به وقف اهمیت فراوانی داده شده است و واقفان بسیاری در طول تاریخ اموال خود را در راه خدا وقف كرده‌اند.
 
مشاركت مردم در بیمارستان تخصصی سرطان گواهی بر قدردانی مردم از وقف است
وی با تصریح اینكه در استان فارس نیز مردم قدر وقف، این سنت حسنه الهی را می‌دانند و برای ترویج آن تلاش می‌كنند، وقف جمعی را برای احداث بزرگترین بیمارستان تخصصی سرطان جنوب كشور در شیراز گواهی بر این ادعا دانست و گفت: این نوع وقف برای خدمت‌رسانی به انسان‌هایی است كه توانایی حتی درمان بیماری خود را ندارند بنابراین مشاركت در آن یكی از بزرگترین توفیقاتی است كه می‌تواند شامل حال انسان شود.
محمودی‌نژاد با بیان اینكه خوب است كه هر شخصی به اندازه توان خود در این وقف مشاركت كرده و توشه‌ای را برای آخرت خود فراهم كند، گفت: این گونه نیست كه برای مشاركت در این وقف حتماً ثروتمند باشیم بلكه به اندازه كم هم می‌توانیم واقف باشیم و در این كار خیر مشاركت داشته باشیم و همین اندك‌ها در كنار هم جمع شده و می‌توانند بیمارستان تخصصی سرطان را احداث كنند.
 
موقوفات قرآنی از مهم‌ترین ابزارهای ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) است
مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در ادامه به نقش موقوفات قرآنی در ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) اشاره كرد و گفت: یكی از مهم‌ترین ابزارهای ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در طول تاریخ موقوفات قرآنی و مذهبی بوده است به طوری كه ما مشاهده می‌كنیم بیشترین تعداد موقوفات ما از قدیم‌الایام مخصوص تعظیم شعائر اهل بیت(ع) بوده است.
وی با تأكید بر اینكه امروز برای ترویج احكام قرآن و مسائل فرهنگی و دینی نیاز به همیاری و مشاركت مردم داریم، گفت: كسانی كه وقف قرآنی انجام می‌دهند در حقیقت آموزه‌های قرآن را ترویج می‌دهند.



منبع : ایکنا
نظرات بینندگان